IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хакери се докопаха до данни на клиенти на Vodafone

От концерна уверяват, че сигурността на банковите сметки е гарантирана

13:42 | 12.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Данни на 2 милиона клиента на оператора са попаднали в хакерските ръце. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Данни на 2 милиона клиента на оператора са попаднали в хакерските ръце. Снимка: Ройтерс

Vodafone Германия се превърна в една от последните цели на хакерските атаки. Неизвестен извършител е откраднал основните данни на 2 млн. клиенти, съобщиха от компанията днес.

Сред данните, които са попаднали в ръцете на нападателя, се включват името на клиента на Vodafone, адрес, дата на раждане, пол, банков номер и номер на сметка. "Тази атака е възможна само с наличието на вътрешна информация и с намерение целенасочено да се извърши нападение. Тя се е провела дълбоко в инфраструктурата на компанията", заяви Vodafone. 

Атаката е била открита, спряна и веднага оповестена от самия оператор, подчертават от компанията. Сигурно било, че извършителят на престъплението не е получил достъп до информация за кредитни карти, пароли, ПИН номера, мобилни телефони или данни за свързаност.

„Vodafone изразява съжалението си за инцидента и моли всички засегнати страни за извинение", се казва в изявлението. Всички засегнати клиенти на оператора ще бъдат информирани с писмо.

Инцидентът се е случил наскоро, пояснява Vodafone: „Властите помолиха първоначално Vodafone да не предоставя никаква информация на обществеността, за да не се застраши разследването. Междувременно обаче вече е идентифициран един заподозрян и е предприето неговото издирване".

Според компанията за нарушителя е било невъзможно да получи директен достъп до банковите сметки на засегнатите клиенти чрез откраднатите данни. Въпреки това, с допълнителни фишинг атаки, например фалшиви имейли, някой може да се опита да получи повече информация като пароли и информация за кредитни карти.

"Vodafone съветва своите клиенти да вземат допълнителни мерки при възможни такива запитвания по телефон или електронна поща, в които са молени да предадат лична информация, като пароли и информация за кредитни карти", заявиха още от компанията.

Вижте още в материала на Bloomberg!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:36 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още