Китайската компания от телекомуникационния сектор Huawei Technologies възнамерява да диверсифицира портфейла си от корпоративни клиенти в различни сектори, като им предостави възможност да създадат свои локални мрежи, предава MarketWatch.
Huawei е гигант в телекомуникационния сектор, но е все още малък играч на пазара на корпоративно мрежово оборудване – област, в която доминират американските Cisco Systems и Juniper Networks. Huawei изпреварва повечето си западни конкуренти и е в готовност да развива бизнеса си и в тази област.
Уилиям Ксу, който отговаря за пазара на корпоративно мрежово оборудване на Huawei, каза в интервю, че китайският гигант очаква тази година приходите в този пазарен сегмент да се увеличат с 40% до 2,7 млрд. долара. Плановете са до 2017 г. приходите да се покачат над 10 млрд. долара.
За Huawei корпоративното мрежово оборудване е ново предизвикателство. Миналата година приходите от този сегмент бяха 1,9 млрд. долара, което е с 26% повече в сравнение с година по-рано, и прибави още 5% към сметката на Huawei. За сравнение – 73% от приходите идват от бизнеса с телекомуникационно оборудване, а бизнесът й с мобилни телефони формира 22% от приходите.
„За Huawei е важно проникването на пазара на корпоративно мрежово оборудване“, смята Матю Бол, анализатор в Canalys. Според него това е така, защото пазарът на телекомуникационно оборудване е много волатилен, а Huawei трябва да търси стабилен източник на приходи, който да спомогне за растежа на компанията.
Състоянието на икономиката е причината за спада в инвестициите на телекомуникационните оператори. Търсенето на пазара за корпоративно мрежово оборудване обаче е по-стабилно, има много потенциални клиенти.
Въпреки че Huawei разполага с технологични ресурси благодарение основно на телекомуникационните си мрежи, компанията среща редица трудности при навлизането на пазара за корпоративно мрежово оборудване.
Едно от големите предизвикателства ще бъде изграждането на дистрибуционни канали. Huawei е вторият в света доставчик на телекомуникационно оборудване след шведската компания Ericsson. Продажбата на мрежово оборудване на корпоративни клиенти извън телекомуникационната индустрия обаче изисква създаването на цяла нова дистрибуционна мрежа. Huawei ще трябва да разчита на досегашните си търговски партньори.
„За Huawei ще бъде много трудно да проникне на този пазар“, казва още Бол. Той обясни, че Cisco и Juniper вече са установили дълготрайни връзки с търговски партньори по целия свят. „За да изградиш свои търговски връзки изисква много време и големи инвестиции“, добави още той.
Според Уилиям Ксу в момента Huawei има над 3000 търговските партньори по целия свят, които да продават корпоративното мрежово оборудване. Той твърди, че и още потенциални партньори са проявили интерес.
Ксу заяви, че тази година компанията ще похарчи 600 млн. долара за научна и развойна дейност за корпоративното мрежово оборудване. Миналата година за този пазарен сегмент тя похарчи 500 млн. долара. Huawei възнамерява да увеличава разходите си за научна и развойна дейност и през следващите години.
„Сегментът за корпоративното мрежово оборудване носи половината от приходите, генерирани извън Китай. Компанията има силни позиции в Европа, Латинска Америка и Азия“, вдъхна увереност на инвеститорите Ксу.
В САЩ Huawei среща сериозна съпротива. Доклад на американския Конгрес от октомври миналата година препоръча на американските телекомуникационни компании да избягват използването на оборудване, произведено от Huawei. Мотивите – Пекин може да се възползва и по този начин да шпионира американците. „Това няма да демотивира Huawei да се развива на пазари с потенциални клиенти“, защити се Ксу.