Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция в размер на 440 049 лв. на „Мобилтел” ЕАД заради нелоялно привличане на клиенти, съобщават от антимонополния орган.
Производството е образувано по искане на „Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000” (НСМСКО).
Проучването показва, че през октомври 2012 г. „Мобилтел” ЕАД провежда рекламна кампания на пакети „Повече за теб”, в три варианта - икономичен, стандартен и разширен, с рекламното послание: „Искаш повече и го имаш. С пакет „Повече за теб” получаваш всичко- тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, Светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и Цифрова телевизия от Мтел с до 160 канала, заедно с устройство по твой избор”.
Заедно с пакет „Повече за теб” се предлага и устройство за ползване по избор на потребителя - преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.
В проучването си КЗК установява, че организираната от „Мобилтел” ЕАД кампания е изключително атрактивна заради различните по вид безплатни добавки. Предлаганите добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията – не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули, пише в мотивите на комисията.
Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на „Мобилтел” ЕАД към услугите на дружеството, заключават от КЗК.