Акциите на южнокорейския производител на смартфони Samsung Electronics Co продължиха да поевтиняват и в днешната сесия на борсата в Сеул, губейки цели 3,2% от стойността си до 1,226 млн. вона, след като оценката на компанията за печалбата ѝ през второто тримесечие, обявена в петък, остана под очакванията на пазара, подхранвайки опасения за ръста в бизнеса ѝ с мобилни телефони, съобщи Ройтерс.
Акциите все пак заличиха част от спада, който в един момент надхвърляше 4,3% при достигнато дъно за сесията от 1,211 млн. вона за брой. Това бе и 10-месечно дъно, регистрирано в рамките на една сесия.
В петък от Samsung Electronics прогнозираха, че оперативната печалба за второто тримесечие ще бъде между 9,3 трлн. вона (6,4 млрд. евро) и 9,7 трлн. вона, докато предвижданията на икономистите бяха за печалба над 10 трлн. вона. Тогава пазарната капитализация на компанията се сви с около 4%, като тя изтри 6,5 млрд. долара от нея.
От началото на годината акциите на южнокорейската компания са понижили стойността си с почти 20%.
Междувременно проучване сред потребители на 12 ключови азиатски пазара показа, че Samsung остава за втора поредна година най-популярният бранд в Азия при конкуренцията на над 1 000 компании, надделявайки и над ключови съперници като Apple, сочи публикуваният днес доклад Asia's Top 1000 Brands, изготвен от консултантските компании Campaign Asia-Pacific и Nielsen.
Нещо повече - през тази година южнокорейската компания е увеличила популярността си. „Тя зае първото място на 8 от 12-те пазара: Сингапур, континентален Китай, Индия, Южна Корея, Хонконг, Малайзия, Тайланд и Индонезия“, се изтъква в доклада. „През миналата година Samsung бе най-разпознаваем бранд на 5 пазара – Южна Корея, Хонконг, Малайзия, Тайланд и Индонезия“, се добавя в документа.
През 2004 г. южнокорейската компания бе едва на 17-то място в класацията, сле което постепенно си проправи път до върха, измествайки през миналата година Sony от първото място.
Apple, която е на второ място в тазгодишната класация, е най-разпознаваем бранд на 2 пазара – Япония и Австралия. В първата петица влизат още японските компании Sony и Panasonic и швейцарците от Nestle.
9 от 10-те брандове, отчели най-голямо израстване в популярността, са азиатски, което подчертава нарастващата мощ на местните компании в очите на потребителите.