Известно е дългогодишното партньорство между две големи фигури в света на технологиите – покойният съосновател на Apple Inc. Стив Джобс и находчивият и също толкова взискателен председател на тайванската корпорация Foxconn Тери Гоу. Откакто обаче Apple бе поет от наследника на Джобс Тим Кук, щатската компания все по-често прибягва до услугите на по-непознати производители, намалявайки чувствително поръчките си към азиатския технологичен гигант, пише The Wall Street Journal.
Американската корпорация избра за основен производител на новия си по-евтин iPhone, който се очаква да се появи на пазара по-късно тази година, Pegatron Corp. – компания, наречена на името на летящия кон Пегас. По-малкият тайвантски конкурент на Foxconn стана второстепенен производител на хитовия смартфон през 2011 г., a през миналата година започва работата си и по таблетите iPad Mini.
Изборът на Pegatron означава край на монопола на Foxconn Technology Group – най-големият световен производител на електроника, над производството на мобилни продукти на Apple.
Едни от основните причини за решението на Аpple, изтъквани от експертите в областта на технологиите, са желанието за диверсификация на риска след производствени проблеми, които Foxconn имаше през миналата година с iPhone 5, както и решението на американската компания да разшири своята продуктова гама на фона на нарастващата конкуренция най-вече от страна на южнокорейците от Samsung Electronics Co.
Pegatron е склонна също така на по-ниски печалби, тъй като компанията "ухажва" бизнеса на Apple, твърдят още анализатори.
Предимствата в разходната част, които предлагаше Foxconn за сметка на по-малкия си тайватски конкурент, отслабнаха, след като компанията влага допълнителни усилия за подобряване на заводските условия след поредицата от самоубийства и злополуки с работници през последните години. Въпреки че Pegatron също попадна под световните прожектори с негативна нотка през 2011 г. след експлозия в една от фабриките ѝ, по-малката компания до голяма степен успява да избегне чувствително повишение на заплатите на служителите си, както и резките промени в трудови си практики.
Приходите на Pegatron през първите три месеца на 2013 г. достигнаха 7,4 млрд. долара спрямо 27,30 млрд. долара за гиганта Foxconn. Маржът на оперативната печалба на по-малката компания също е чувствително по-нисък – 0,8% в сравнение с 1,7% при Foxconn.
По думите на главния финансов директор на компанията Чарлз Лин Pegatron, която има около 100 хил. служители в Тайван и Китай, ще увеличи работната си сила в най-многолюдната страна в света през втората половина на годината с около 40%, като анализатори отдават очакваното увеличение до голяма степен на производството на по-евтините модели на Apple.
преди 11 години Bravo na Apple, zna4i Foxconn reshiha da predostavqt po dobri usloviq na slujitelite si kato gi prevurnahi ot normalni robi v dobre ohraneni robi i sega Apple sa nedovolni ot cenata zashtoto si im malko 10 milqrdi deto pe4elqt (i ne znaqt dori kvo da pravqt s tqh). I novite tarikati ot Pegatron ne im trqbvat pe4albi za da se grijat za rabotnicite si i da investirat v predpriqtiqta si (za bezopastnost primerno) i sa novite lubimci na Apple .. 4e daje i Investora gi potupa po gurba za dobre svurshenata rabota. Evala Pegatron! отговор Сигнализирай за неуместен коментар