В последните месеци едно българско мобилно приложение прикова вниманието на инвеститорите - Foodobox - приложението, с което можем да спасяваме храна.
През Foodobox крайните потребители могат да видят къде около тях се предлага храна с наближаващ срок на годност, която е останала непродадена от ресторанти, пекарни, сладкарници и други заведения и да я спасят. Запазват своята кутия изненада с поне 40% намаление от първоначалната ѝ цена и я вземат на място от обекта.
Стартъпът е едва на година, а вече има множество отличия и награди от различни конкурси и състезания. Наскоро основателите на Foodobox - Джейн Димитрова и Велин Керков - грабнаха първо място на финала на едно от най-престижните състезания за предприемачи в България - Pitch2Pitch, с което си спечелиха едноседмично участие в Start up Boothcamp в Израел, по време на който ще се запознаят с местната стартъп екосистема. gsdgsgs
Двамата млади съоснователи, Джейн и Велин, инвестират над 100 хил. лв. лични средства, за да превърнат идеята си в работещ бизнес. Рискът е голям, но и двамата са твърдо убедени, че има смисъл в това, на което са се отдали, и вярват, че им предстоят още по-големи постижения. Те отдават успеха си на постоянните си усилия, образованието по западен модел и релевантния си професионален опит. Благодарение на комбинацията от тези фактори те успешно ръководят екипа си от 12 души.
Само за една година Foodobox успя да привлече над 300 партньорски обекта в 10 града, а над 30 хил. души, свалили приложението, спасяват храна ежедневно. Резултатите са около 5 тона по-малко С02 емисии в околната среда за една година.
Следващите стъпки са намиране на инвестиция, която да послужи за международна експанзия, планирана до края на годината. Кой е следващият пазар засега остава тайна, докато новината не е официална.