Има и много производители на фитнес часовници, които предлагат на клиентите си възможност за мобилно плащане. Garmin например си сътрудничи с германските Commerzbank и Netbank, както и с доставчика на платежни услуги Vimpay за своя Garmin Pay за обработка на плащания. Fitbit Pay, който се предлага на някои от часовниците на производителя, може да се използва и с Vimpay, но и с Klarna, Curve и Revolut. От 2020 г. Smart също участва на пазара за интелигентни часовници с функция за плащане в Германия. За момента има сътрудничество с Commerzbank и Vimpay.
И така - световната промяна към безкасовото общество създаде огромно пространство за мобилните портфейли. През последните няколко години те станаха много популярни сред потребителите особено в развитите страни. И също така осигуриха достъп до електронни трансакции за стотици милиони хора на пазарите с недостатъчно добре развито банкиране.
И когато хората започнаха да се съмняват в безопасността на използването на банкнотите на фона на пандемията на COVID-19, целият сектор стана свидетел на безпрецедентен растеж. Проучване на Statista показа, че стойността на трансакциите в сегмента за мобилните POS плащания се е увеличила със 67% през миналата година, като е нараснала от 1,19 трлн. долара до над 2 трлн. долара.
За 2021 г. се очаква целият пазар да нарасне с още 24% и да достигне стойност от близо 2,5 трилиона долара. Освен това статистиките показват, че плащанията чрез мобилни портфейли се очаква да продължат да се увеличават средно с 20% на годишна база през следващите години и да достигнат обем от 3,51 трилиона долара до 2023 г.
Въпреки че пазарът на мобилни портфейли в международен план е доминиран от азиатските страни, начело с Китай като световен лидер, други региони се очаква да станат свидетели на много по-голям растеж. До 2023 г. пазарът на азиатските мобилни портфейли ще нарасне с 29% и ще достигне стойност от 1,91 трилиона долара спрямо 1,47 трилиона долара тази година.
Като втори по големина регион Северна Америка се очаква да отчете 50-процентен ръст през този период, като стойността на трансакцията ще скочи от 503,2 млрд. долара през 2021 г. до 758,6 млрд. долара през 2023 г.
Въпреки това Европа, с Обединеното кралство като водещ пазар, ще преживее още по-впечатляващ ръст на пазара. Статистиката показва, че мобилните плащания в европейските страни се очаква да нараснат с 67% до 590,4 млрд. долара през 2023 г. в сравнение с 352,9 млрд. долара през 2021 г.
Проучване на Statista показва, че броят на хората, използващи мобилни портфейли за извършване на плащания, също се е увеличил след началото на пандемията и се очаква да продължи да расте силно през следващите години.
През 2021 г. се очаква броят на потребителите в сегмента на мобилни POS плащания да достигне 1,48 милиарда, с дял на проникване от 19,7% на световно ниво. Почти две трети от потребителите на мобилни портфейли, или 1,1 милиарда, са от азиатски страни. Следват Европа и Северна Америка със съответно 135,5 милиарда и 80,1 милиарда потребители.
Статистиката показва, че броят на потребителите ще скочи до над 1,7 милиарда през следващите две години, като процентът на проникване ще се увеличи до 22,3%. Отново се очаква повечето от тях да са от азиатски страни, или около 1,24 милиарда, с впечатляващ процент на проникване от 27,6%.
Очаква се пазарите в Европа и Северна Америка да достигнат съответно 161 млн. и 98,7 млн. потребители до 2023 г.