Слабите сделки и оскъдните запаси оставиха продажбите по време на киберпонеделника на същото ниво, на което бяха преди година. Това е последната индикация, че купувачите са осъществили покупки по-рано през сезона поради опасения за глобалнитe проблеми с доставките - при корабоплаването, предава Bloomberg.
Купувачите от САЩ похарчиха 7,1 милиарда долара в киберпонеделникa към 21:00 часа нюйоркско време, според Adobe Inc. Твърде рано е да се определи дали киберпонеделникът тази година ще счупи миналогодишния рекорд с онлайн разходи от 10,8 милиарда долара. Пикът на разходите е през последните няколко часа от деня на голямата разпродажба, тъй като купувачите се опасяват, че цените ще се повишат между сегашния момент и Коледа. Adobe публикува окончателните прогнози за продажбите във вторник сутринта местно време. По-рано прогнозираше, че продажбите ще нараснат с 4% до 11,3 милиарда долара.
„Въпреки че разходите може да се увеличат през вечерните часове на Западното крайбрежие, досегашните факти потвърждават, че много потребители са изпълнили желанието си за пазаруване по-рано през сезона“, казва Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights.
Сред най-продаваните стоки досега са куклите L.O.L. Surprise, комплекти Lego и играчки от Междузвездни войни, казва Adobe. Отстъпките са слаби в сравнение с година по-рано. Например при електрониката е имало средни отстъпки от около 12% в сравнение с 27% миналата година, твърди Adobe, която проследява 1 трилион посещения на уебсайтове за търговия на дребно и следи продажбите на повече от 100 милиона продукта.
Дните на големи разпродажби като Черен петък и киберпонеделник постепенно губят своето значение, тъй като купувачите разпределят разходите си за по-дълги периоди. Разходите за Черния петък в размер на 8,9 милиарда долара спаднаха леко спрямо година по-рано, каза Adobe. Все пак онлайн разходите в САЩ от 1 ноември до 28 ноември са нараснали с 13,6% спрямо година преди година до 99,1 млрд. долара, твърди още Adobe. Общата сума за ноември и декември се очаква да достигне 207 милиарда долара, което е с 10% повече от миналогодишния рекорд, подхранван от пандемията, каза Adobe.
Общият ръст на разходите е добра новина за търговците, които продават например на Amazon.com Inc., стига да получат инвентар в САЩ навреме. Някои агрегатори на Amazon - бизнеси, които събират пари, за да купуват и инвестират в популярни марки на Amazon - казват, че продажбите са се увеличили с до 50% спрямо година по-рано за продукти, които представляват добри подаръци и са достатъчно заредени.
„Това е сезонът „сега или никога“ за агрегаторите и всеки, който има инвентар, ще спечели“, казва Уолтър Гонзалес, главен изпълнителен директор на базираната в Маями GOJA, която продава различни продукти на Amazon, включително DIY (направи си сам) сместа за гипсови отливки Luna Bean.
Branded Group, която продава на Amazon повече от 40 марки домакински уреди, лична хигиена и развлекателни марки и е набрала 225 млн. долара за разширяване, продава с около 50% повече продукти, отколкото преди година, каза съоснователят и главен изпълнителен директор Пиер Поянт. Сред най-продаваните продукти на компанията е например отварачката за вино с формата на прилеп на марката Ototo.
„Кухненските продукти се справят много добре“, казва той. „Направихме инвестиции, за да сме сигурни, че имаме достатъчно запаси за празниците“.
Изместването на разходите от магазини към уебсайтове – тренд, ускорен по време на пандемията през миналата година, направи сезона за празничното пазаруване скучен, казва Юозас Казиукенас, основател и главен изпълнителен директор на Marketplace Pulse, която следи онлайн продажбите.
„Физическият Черен петък имаше тази аура на лудост, защото хората се биеха в магазините и лагеруваха пред тях с часове“, казва той. „Сега, когато толкова много неща се изместиха онлайн, той загуби това вълнение“, добавя той.