IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нов глобален играч на пазара на доставките - Doordash купува Wolt

Сделката е за 7 млрд. евро и изглежда е част от "европейска студена война" на приложенията за доставки

10:18 | 10.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Американският доставчик на храна Doordash придобива своя европейски конкурент Wolt. Wolt оцени сделката на 7 млрд. евро. Така Doordash ще се озове директно на европейския пазар - а също и на важния германски пазар, пише The Financial Times.

Сделката обединява два партньора, които навлязоха на пазара на доставки сравнително късно. Doordash от Сан Франциско съществува от 2013 г. Wolt е основана година по-късно в Хелзинки - между другото и от Мики Кууси, който ще стане изпълнителен директор за външните пазари на комбинираната компания.

„Doordash изгради своя невероятен бизнес на най-големия пазар в света, докато ние трябваше от рано да научим изкуството на експанзията от малка родна страна“, каза Кууси. Компанията му днес има около 4000 служители в 23 държави.



Изпълнителният директор на Doordash Тони Сю пояснява, че заедно компанията ще изгради глобална платформа за местен бизнес. Doordash доставя стоки от ресторанти, магазини и собствени складове основно с куриери с велосипеди в градовете - подобно на Lieferando в Германия. Wolt е активна в Берлин от няколко месеца и в момента се разширява в Хамбург.

Американската компания също така планира да потвърди инвестиция от 400 млн. долара в приложението за хранителни стоки Flink в сряда, твърдят пред FT двама души, запознати със сделката. Средствата са част от финансиране от Серия B за 600 млн. долара, което ще даде на базираната в Берлин компания, която е на по-малко от една година, оценка от 2,1 млрд. долара.

Трансакциите предвещават нещо като „европейска студена война“ за приложенията за доставка, казва анализаторът на Barclays Рос Сандлър, имайки предвид ожесточеното сключване на сделки, в рамките на които големите играчи се стремят да погълнат по-малките конкуренти, които показват инерция.

„Честно казано, ако ме бяхте попитали преди няколко месеца, щях да кажа, че предпочитаме да се състезаваме [с DoorDash]“, казва още Мики Кууси.

„Сега видях, че можем да направим много повече заедно, защото в крайна сметка ние винаги сме били аутсайдерска компания, която идва от труден вътрешен пазар“.

По-рано във вторник базираната в САЩ Gopuff обяви, че се е разширила в Обединеното кралство като част от собствената си агресивна международна експанзия, след като изкупи два британски играча на пазара на доставка - Dija и Fancy.

Кууси ще управлява DoorDash International, ново подразделение за операциите извън САЩ. Той ще докладва на Сю.

Други „ключови ръководители“ също ще се присъединят към DoorDash, казват от компанията. Очаква се трансакцията да приключи през първата половина на 2022 г., тя подлежи на одобрение от регулаторните органи.

Wolt, основана през 2014 г., набра повече от 800 млн. долара като частна компания, включително 530 млн. долара в кръг от финансиране през януари, ръководен от Iconiq Capital, показват данни на Crunchbase. Приходите на компанията се утроиха до 345 млн. долара през миналата година и тя записа нетна загуба от 45 млн. долара.

Приложението има повече от 2,5 млн. активни потребители, става ясно от презентация за инвеститорите, публикувана във вторник. В нея се казва, че брутният обем на поръчките на Wolt - общата стойност на всички трансакции - е над 2,5 млрд. долара на годишна база.

През миналата година Wolt беше на второ място сред най-бързо развиващите се компании в Европа в оценка, публикувана от Financial Times.

Doordash, от друга страна, стана публична в края на 2020 г. и се оценява на почти 65 млрд. долара. Акцията поскъпна значително в следборсовата сесия във вторник вечерта, пише Handelsblatt.

По време на блокиранията заради пандемията DoorDash бързо се утвърди като доминираща платформа, управлявайки 57% от всички продажби на храна в САЩ към септември, показват данните на Bloomberg Second Measure. Дори когато градовете се отварят отново, а растящите нива на ваксиниране насърчават хората да се върнат към дейности извън дома, стремежът на клиентите към удобството да поръчват онлайн не намалява. Клиентите на DoorDash са направили 347 млн. поръчки през третото тримесечие, което представлява увеличение от 47% спрямо година по-рано, като брутната стойност на тези поръчки е 10,4 млрд. долара, предава Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:38 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още