След първоначалния бум на онлайн пазаруването по време на пандемията на коронавируса бизнесът на платежната услуга PayPal вече не се развива толкова бързо. За трите месеца до края на септември приходите са се покачили с 13% на годишна база до 6,2 млрд. долара (5,4 млрд. евро), съобщи PayPal в понеделник след края на сесията на американския пазар. Печалбата се е увеличила с шест процента до 1,1 милиарда долара.
Въпреки значителния ръст на продажбите темпът на растеж се забавя значително спрямо предходните тримесечия и е под очакванията на анализаторите. Освен това PayPal понижи прогнозата си за годината. По отношение на печалбата обаче PayPal остана над очакванията. Коригираната печалба на акция е 1,11 долара за акция, докато в анкета на Refinitive експертите прогнозираха 1,07 долара.
Това накара инвеститорите да останат оптимистично настроени и в следборсовата сесия книжата поскъпнаха с до 1%. Книжата реагираха и на обявено сътрудничество с Amazon. Най-големият онлайн търговец на дребно в света възнамерява да позволи на клиентите в САЩ да извършват плащания чрез дъщерното дружество на PayPal Venmo от 2022 г.
Анонсът за сделката временно засенчи резултатите за третото тримесечие. „Постигнахме споразумение с Amazon, в което те ще приемат Pay with Venmo на Amazon.com и тяхното мобилно приложение за плащане, което очевидно е невероятно значима част от развитието на Venmo“, каза главният изпълнителен директор на PayPal Дан Шулман в интервю за Bloomberg. „Това е резултат от факта, че вече нямаме ограниченията на споразумението за експлоатация с EBay. Това ни позволи да постигнем това споразумение с Amazon“.