Moonbug Entertainment – компанията зад популярните детски канали в YouTube Cocomelon и Blippi, е договорила придобиването си от двама бивши изпълнителни директори на Walt Disney в сделка за около 3 млрд. долара, предава Bloomberg.
Кевин Майер и Том Стагс, които са били част от управленския екип на Disney, заявиха в интервю в четвъртък, че финансират сделката с пари от Blackstone и дълг. По-рано те се обединиха с компанията за частен капитал, за да купят Hello Sunshine – продуцентската компания, основана от актрисата Рийз Уидърспуун.
Майер и Стагс изграждат независимо студио, което може да предлага телевизионни предавания и филми на всички големи стрийминг услуги, да разпространява видеа в социалните мрежи и да продава мърчъндайз, включително играчки и видеоигри. Те отказаха да коментират финансовите детайли на сделката, но според двама запознати източника цената е около 3 млрд. долара.
В Moonbug двойката придобива най-популярното забавление за деца в епохата на стрийминга. Cocomelon има над 120 млн. абонати в YouTube, където генерира над 3 млрд. гледания месечно. Компанията създава и епизоди „Cocomelon”, които са сред най-популярните предавания в Netflix. Видеата включват песнички с анимационни герои и с текстовете, за да могат децата да пеят успоредно.
„Днес най-добрата интелектуална собственост за децата е дигитална по произход – и се случва в YouTube”, заяви Майер. „Опитваме се да изградим медийна компания за дигиталния свят днес“.
Фирмите за частен капитал изливат милиарди долари в компании за филмови и телевизионни продукции и музикални права през последните години, което кара някои мениджъри в Холивуд да поставят под въпрос плащаните цени. Hello Sunshine няма много богат каталог, а Moonbug е само на три години.
Майер и Стагс обаче казват, че правят първите стъпки към изграждането на следващия няколкомилиарден медиен гигант. Hello Sunshine създава висококачествени телевизионни предавания и филми за възрастни, а Moonbug – най-популярните детски телевизионни герои на най-големите мрежи.
Двамата бивши директори на Disney са свързвани с разговори за половин дузина компании през последната година, а в четвъртък те заявиха, че следващата им цел вероятно ще бъде в социалните медии, предоставяйки възможности в търговията или гейминга.
Според данни на The Wall Street Journal Moonbug ще отбележи печалба от 100 млн. долара тази година. Компанията генерира приходи чрез реклама в YouTube, предлагайки предавания на стрийминг услуги като Netflix и чрез продажби на мърчъндайз.