Късните разпродажби на Apple Inc. и Amazon.com Inc. в четвъртък на фона на разочароващите им тримесечни отчети може да изтрият повече от 200 млрд. долара от комбинираната пазарна оценка от компаниите, когато пазарите отворят за търговия в петък, изчислява Bloomberg.
Акциите на Apple се обезцениха с цели 5%, след като приходите ѝ не отговориха на очакванията, наранени от ограниченията в доставките. При Amazon понижението бе подобно, след като концернът даде прогноза за приходите, която беше под консенсусните оценки, и предупреди, че високите разходи могат на практика да унищожат печалбата през празничното тримесечие.
Apple приключи сесията в четвъртък с пазарна капитализация от около 2,52 трлн. долара, а понижението в следборсовата сесия представлява изтриване на около 126,1 млрд. долара от пазарната стойност, на базата на неизплатените акции при затварянето. Amazon затвори сесията с пазарна капитализация за около 1,75 трлн. долара, а обезценяването след отчета от 5% ще изтрие повече от 87 млрд. долара от неговата оценка.
И двата компонента обаче успяха да компенсират част от първоначалните си понижения, като при Apple то достигна 3,6%, а при Amazon – 3,7%.
Разпродажбите на акции на технологичните концерни с мегакапитализация засенчиха периода на силни отчети за технологичния сектор. По-рано през тази седмица книжата и на Alphabet Inc., и на Microsoft Corp. поскъпнаха с над 4%, след като резултатите им надминаха очакванията.
Apple и Amazon са втората и третата по големина компании в S&P 500 след Microsoft Corp., като представляват почти 10% от индекса.
Amazon предупреди инвеститорите, че може да генерира приходи от до 140 млрд. долара в натовареното празнично тримесечие, без да реализира печалба. Междувременно главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук каза по време на конферентния разговор с анализаторите, че ограниченията в доставките са по-сериозни от очакваното през последното тримесечие и са „отхапали“ около 6 млрд. долара от приходите на концерна.
„По-слабите прогнози на Amazon.com за 4-то тримесечие, след като горният край на диапазона е под консенсуса на анкетата на Bloomberg, предполага, че компанията може да не е имунизирана срещу проблемите с веригите за доставки, проникващи в индустрията на дребно“, пише в бележка анализаторът на Bloomberg Intelligence Пунам Гоял.