Приходите на канадската компания за онлайн търговия Shopify за третото тримесечие се оказаха под прогнозите на Wall Street, след като бяха засегнати от голямата конкуренция, свързана с по-големите инвестиции на други играчи в развитието на собствените им платформи за онлайн търговия, предава Ройтерс.
Макар че търсенето на софтуера и услугите на Shopify остават силни, Adobe и Amazon.com също работят по продуктовото развитие на своите услуги, така че да помогнат на търговците на дребно да създават и управляват по-добре своите онлайн магазини.
Нетната печалба през тримесечието е нараснала до 1,15 млрд. долара, или 9 цента на акция, спрямо 191,1 млн. долара, или 1,54 цента на акция, година по-рано.
Коригираната печалба на компанията разочарова анализаторите за първи път от първичното публично предлагане на Shopify през 2015 г., допълва Bloomberg.
Брутният обем на стоките (GMV), внимателно следен показател за представянето на индустрията за търговия на дребно, е достигнал 41,8 млрд. долара през тримесечието, записвайки годишен ръст от 35 на сто.
Листнатите в САЩ акции на Shopify понижиха стойността си с около 4,5% преди началото на борсовия ден.
Експлозивният растеж на Shopify се ускори по време на пандемията, след като блокадите накараха потребителите да се насочат към онлайн пазаруването. След като светът започна да се връща към нормалния си начин на живот, най-големият въпрос пред компанията беше как да се справи със забавянето на растежа.
Засега Shopify твърди само, че очаква GMV за четвъртото тримесечие „да продължи да расте значително по-бързо от пазара“. И въпреки че растежът на приходите ще се забави през тази година, той все пак ще бъде голям, допълва компанията.