Компанията за доставка на храна Delivery Hero расте неконтролируемо по целия свят, при това въпреки отворените ресторанти. Базираната в Берлин група, чиито акции се търгуват на фондовата борса във Франкфурт и влизат в състава на индекса DAX, повиши прогнозата си за продажбите след силното второ тримесечие и сега се насочва към приходи в диапазона между 6,4 до 6,7 млрд. евро за 2021 г.
„Второто тримесечие отново се характеризира с отличен растеж и забелязахме само незначителни ефекти от постепенното облекчаване на мерките за ограничаване на Covid-19“, каза главният изпълнителен директор на компанията Никлас Йостберг. Въпреки това високите инвестиции в инфраструктурата, завладяването на нови пазари и придобиването на части от конкурентите намаляват маржовете, предава Ройтерс.
Досега Delivery Hero прогнозираше продажби в диапазона между 6,1 и 6,6 млрд. евро. През миналата година компанията, която е активна в повече от 50 държави, имаше приходи от 2,8 млрд.евро. От април до юни приходите са се удвоили до 1,5 млрд. евро. Това означава, че приходите са се увеличили с около 100% за десето поредно тримесечие.
На много места Delivery Hero вече не само доставя ресторантска храна под марката Foodpanda, но също така доставя на клиентите ежедневни стоки, закуски и плодове и зеленчуци в рамките на по-малко от час. Услугата за доставки работи с местни магазини, но също така управлява минискладове, сега 687 по целия свят. Изграждането на тази мрежа изисква големи инвестиции.
В края на май пък бързо растящата и в България компания за доставка на стоки от различни категории Glovo придоби някои от компаниите в групата на Delivery Hero в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Glovo придоби foodpanda в Румъния и България, компанията Donesi в Сърбия и Черна гора, Босна и Херцеговина, и компанията Pauza в Хърватия, в сделка на обща стойност 170 милиона евро.
Дълго време Delivery Hero се концентрираше върху бизнеса в Азия и Близкия изток, но след това реши да не оставя пазара в Германия на лидера в индустрията Just Eat Takeaway и бързо разрастващите се стартъпи, като Gorillas и Flink, и изненадващо през лятото отпразнува завръщането си на местния пазар.
Това също струва много – както и последните инвестиции в конкуренти като Deliveroo - и задържа Delivery Hero постоянно на загуба. За годината като цяло сега компанията приема, че ще постигне коригиран марж на оперативната печалба (марж EBITDA) от минус два процента въз основа на брутната стойност на стоките.