IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

TikTok е новият крал на приложенията

Социалната мрежа за видео клипове измести Facebook като най-сваляното приложение в света

10:50 | 11.08.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: EPA/HOW HWEE YOUNG</em></p>

Снимка: EPA/HOW HWEE YOUNG

Разработеното в Китай приложение за споделяне на видео TikTok е на първо място в класация на доставчиците на социални медии, сочи глобално проучване на изтеглянията на приложения през 2020 г. Това се случва за първи път, откакто проучването бе проведено за първи път през 2018 г.

Тъй като загрижеността за опазването на личните данни нараства, приложението за съобщения Telegram, което може да изтрива публикации, също се класира високо през годината, когато използването на социалните медии беше засилено от пандемията от COVID-19, пише Nikkei Asia.

ByteDance стартира международната версия на TikTok през 2017 г. и оттогава изпревари по брой изтегляния Facebook, WhatsApp, Instagram и Facebook Messenger - всички от които са собственост на Facebook, дори и в САЩ

„Наслаждавам се на видеоклипове на изпълнители, които вече не изпълняват на живо поради пандемията“, казва 37-годишната Нина от Портланд в САЩ, обяснявайки защо използва Tiktok.

Някои смятат, че личната информация, споделена с TikTok, не е защитена. През 2020 г. бившият aмерикански президент Доналд Тръмп призова компанията да продаде своите операции в САЩ, или да бъде забранена. Въпреки това популярността на приложението нараства по време на пандемията, когато то стана водещо по изтегляния в Европа, Южна Америка и САЩ. 

Джо Байдън, наследникът на Тръмп, оттегли президентската заповед, но несигурността остава. Въпреки че The Financial Times съобщи в неделя, че ByteDance е съживил плановете си да стане публично дружество през следващите месеци, говорител на концерна поясни пред Nikkei Asia в понеделник, че статията е „неточна", настоявайки, че компанията няма текущи планове за листване на фондовия пазар.

Китайският Likee, конкурент на TikTok, създава кратки видеоклипове, които много компании използват за маркетинг, и се класира на осмо място в последната световна класация за изтеглянията.

В началото на 2021 г. пък WhatsApp обяви, че ще споделя с Facebook данни за съобщения, свързани с взаимодействието между потребители и компании. Въпреки че WhatsApp обеща да защитава информацията за комуникацията между приятели и семейство, някои потребители преминаха към други приложения. 

Възползвайки се от тази тенденция, Telegram, което е първоначално разработено в Русия, но сега е базирано в Германия, се изкачи до седмо място. Потребителите могат да коригират настройките за автоматично изтриване на съобщения след определен период. Приложението беше особено търсено сред протестиращите в Хонконг и Тайланд, които искаха да могат да действат под държавния радар.

По-рано потребителите са били ръководени най-вече от удобството и лекотата на използване на безплатните социални медии, но напоследък поверителността стана по-сериозен аргумент „Подходът на компаниите към обработката на данни ще се превърне в решаващ фактор при избора на потребителите“, казва Шиничи Ямагучи, доцент в Центъра за глобални комуникации, пред Nikkei.

Discord, приложение за гласови обаждания, което се изкачи до седмо място в САЩ, се възползва от принудата на хората да се изолират по време на пандемията. Приложението е популярно сред геймърите за чатове, когато са онлайн, и е финансирано от Sony Group. 

Местните приложения доминират на китайския пазар, където много приложения от чужбина са забранени. Три от първите десет в Китай са за публикуване на кратки видеоклипове, включително Douyin, предшественик на TikTok, който ByteDance все още предлага в Китай.

Douyin е популярна с музиката, танците и общото забавно съдържание. Douyin Volcano Edition - също от ByteDance - предоставя видеоклипове от ежедневието, включително хора, припадащи на улицата и други злополуки.

WeShow на Tencent се фокусира върху видеоигрите и включва знаменитости, които играят игри на живо.

Сред новодошлите впечатление прави Little Red Book - пето по изтегляне. То съчетава социалните мрежи с електронната търговия, основно за козметика, мода, хранителни добавки и потребителски стоки. В Китай подобна дискусия и маркетингът „от уста на уста“ е важен, особено сред жените. „Чета рецензии за козметика и други продукти всеки ден“, казва жена - потребител на Little Red Book в Пекин.

Онлайн мрежите са особено популярни сред т. нар. поколение Z (или Zoomers), родени през втората половина на 90-те години. Soul, приложението номер десет, използва изкуствен интелект, за да анализира личностите на потребителите чрез психологически тестове. След това ги съпоставя с други с подобни профили. Основна разлика от традиционните услуги за запознанства е, че хората не се избират въз основа на снимка на лицето им. Потребителите използват приложението за запознанства с цел връзка или просто за намиране на нови приятели.

Кратките видеоклипове придобиха популярност и в други части на Азия. Snack Video, приложение на китайския Kuaishou, беше шестото по изтегляния в Азиатско-Тихоокеанския регион. Основната му характеристика е търговията на дребно на живо - комбинация от видео излъчване и онлайн пазаруване. Компаниите го използват за увеличаване на продажбите по време на пандемията на COVID-19.

Line, която е особено популярна в Тайланд, беше изтласкана в световната ранглиста заради силната конкуренция от страна на нови играчи. В Япония обаче то мина от номер две на първото място. Line се опитва да се превърне в супер приложение, като подобри функцията си за уреждане на плащания. 

По време на пандемията властите на префектура Осака използваха Line за резервации за ваксините. То се използва масово и от други местни правителства в Япония за разпространение на информация, което я прави все по-често част от ежедневната инфраструктура. Наскоро обаче стана ясно за подизпълнител в Китай, който може да преглежда японските потребителски данни, което прави сигурността по-сериозен проблем.

Американското приложение за запознанства Pairs първоначално бе разработено в Япония, където се издига до осмо място. На фона на продължаващата пандемия то предлага функция за отдалечени запознанства, добавена през април 2020 г., за да даде възможност на хората да поддържат романтични връзки от вкъщи. „Започнах да използвам услугата, защото не можех да имам реални срещи с хора по време на пандемията“, казва мъж на около двадесет години.

„Общото време за гледане на TikTok в САЩ и Великобритания е по-дълго от това за YouTube, а кратките видеоклипове ще продължат да привличат вниманието“, казва Чузън Кин, маркетинг мениджър в App Annie, компания за разузнаване на пазара на приложения, пред Nikkei, коментирайки тенденциите.

„Що се отнася до съдържанието, музиката и комедиите стават все по-популярни“. Гласовите социални медии също растат, а Clubhouse излетя нагоре в Япония и САЩ в началото на 2021 г., казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още