Американският софтуерен производител Adobe Inc. зададе прогноза за печалбата за текущото тримесечие, която надмина прогнозите на анализаторите, тъй като все повече клиенти се абонират за неговия софтуер за дигитален маркетинг и анализ на клиенти.
Приходите от продажбите ще възлязат на около 3,88 млрд. долара за периода, приключващ през август, се казва в изявление от компанията, базирана в Сан Хосе, Калифорния. Според събрани от Bloomberg данни анализаторите очакваха средно 3,83 млрд. долара. Печалбата, с изключение на някои елементи, ще бъде около 3 долара на акция. Анализаторите прогнозираха по-ниска печалба - 2,90 долара. Продажбите на абонаменти за дигитално изживяване ще нараснат с 25%, а приходите от дигиталния медиен софтуер ще се увеличат с 22%, казват от компанията.
Главният изпълнителен директор Шантану Нараен представи нови софтуерни инструменти за креативните клиенти, за да удължи стабилния ръст на приходите от 20% на Adobe. През миналата година компанията представи версия на популярното си приложение Illustrator за iPad на Apple Inc., за да предложи своя софтуер на повече устройства, използвани от професионалисти и любители. Продуктите за Document Cloud, включително PDF и софтуер за електронен подпис, отчитат стабилен ръст на фона на милиони работещи от дома хора.
„Пикът на корпоративните разходи за информационни технологии заради пандемията стимулира продажбите на продуктите за маркетинг и анализ на данни на Adobe“, казва Анураг Рана, анализатор в Bloomberg Intelligence.
„Междувременно все още очакваме нуждата от търговски софтуер да остане силна, тъй като клиентите харчат повече за възможности за дигитални продажба на продукти“, добавя той в свой доклад преди публикуването на резултатите.
Акциите поскъпнаха с около 2,5% в разширената търговия, след като затвориха на ново от 551,36 долара в Ню Йорк. След като се колебаха в началото на 2021 г., книжата набраха скорост през юни и засега отчитат ръст от 10% за тази година.
През второто фискално тримесечие продажбите са се увеличили с 23% до 3,84 милиарда долара, а печалбата, с изключение на някои елементи, е била 3,03 долара на дял, в сравнение със средните прогнози за приходи от 3,73 милиарда долара и печалба от 2,82 долара на акция.
Приходите от дигитални медии, които включват поделенията за креативност и за съхранение на документи в облака, са нараснали с 25% до 2,79 милиарда долара за периода, приключил на 4 юни. Продажбите от дигиталното преживяване, който включва маркетинговия софтуер, са се увеличили с 21% до 938 милиона долара.