Промените, които Google планира в рекламното проследяване, могат да попаднат в обсега на британските регулатори, след като компанията отправи няколко предложения за приключване на антимонополно разследване, пише Bloomberg.
Службата по конкуренция и пазарите (CMA) заяви, че ангажиментите са поети след започването на нейното разследване на планираното от Google поетапно премахване на бисквитките на трети страни, използвани от медии и рекламодатели за проследяване на потребителите и измерване на успеха на рекламните кампании. Регулаторът заяви, че е притеснен, че планираните промени могат „да попречат на конкуренцията на пазарите на дигитална реклама“.
„Появата на технологични гиганти като Google донесе на органите по конкуренцията по целия свят нови предизвикателства, които изискват нов подход“, посочва в изявление Андре Кочели, главен изпълнителен директор на регулатора. „Ако бъдат приети, ангажиментите, които получихме от Google, стават правно обвързващи“.
През ноември медии и компании за рекламни технологии се оплакаха, че промените в поверителността ще ограничат възможността им да събират информация за потребителите в мрежата, която им помага да предлагат по-стойностна реклама. По-малките медийни компании са изложени на риск да загубят до 75% от приходите си, споделят те.
Сред ангажиментите на Google е „да разработи и внедри предложенията по начин, който избягва нарушаването на конкуренцията и предлагането на нелоялни условия на потребителите на Chrome”, както и да работи с органите по защита на конкуренцията и с тези за защита на данните, посочва CMA.
Освен това Google планира „значителни ограничения“ на начина, по който данните на потребителите ще бъдат обработвани за целите на дигиталната реклама, след премахването на „бисквитките“ на трети страни.
В публикация в блога си от днес Google посочва, че ако Великобритания приеме предложението, новите условия ще бъдат приложени в целия свят.