Един от най-интересните казуси в последните десет години е дали наистина електронните спортове са спортна дисциплина или просто са медиен продукт, който позволява на някои от по-добрите професионални геймъри да инкасират сериозни приходи? Ако попитаме букмейкъри като Palms Bet, те ще отговорят положително, кликнете тук и вижте колко електронни спортове може да откриете, като дори пазарите са съобразени с правенето на прогнози, спрямо всяка една игра. Електронните спортове са видео игри, където професионални геймъри демонстрират уменията си едни срещу други, понякога отборно, друг път - индивидуално.
Не е трудно да открием, че не е задължително да бъдете геймър, за да правите спортни прогнози. Точно това се наблюдава и в платформата на Palms Bet, но докато прогнозите дават сериозни шансове за инкасирането на печалби, това означава ли, че употребата на видео игри е просто медиен продукт, който да забавлява аудиторията? Отново влизаме в противоречия, защото цялата спортна индустрия е забавление за своите зрители, тук просто се променя самият формат, но генералната идея остава същата. Спортът, без значение от неговия вид, е отворен за абсолютно всички, които искат да преследват професионална кариера.
Същото важи и за електронните спортове, ако играете Dota 2 за забавление, спокойно може да се запишете за един от официалните турнири, единствената разлика е, че в тези дисциплини ще е значително по-лесно записването, но само това. Докато четете тези редове, някъде се провежда следващия турнир на даден електронен спорт, феновете са се повишили и вече минават магическото число от половин милиард души, следователно ако говорим за медиен продукт, това ще е един от най-успешните в света. Впрочем в портфолиото на Palms Bet ще открием и още много други предложения като Counter-Strike:GO, където отборната игра е жизнено важна за успехите на всеки бранд.
Анализаторите забелязват и още една интересна тенденция, последните две поколения не са особено запалени по традиционните спортове, някои от тях са на около век и сякаш дадоха всичко възможно, което може да се случи, но след това стана ясно, че всяко едно ново предложение автоматично привлича нова аудитория, електронните спортове започнаха своята експанзия в правилното време.
Не трябва да забравяме, че за около 20 години, като в последните 10 се отчита сериозен ръст, тази дисциплина се радва на много запалени и верни фенове. Към тях се присъединиха и различни технологични гиганти в лицето на IBM, Microsoft и още много други. Инвестициите в изкуствен интелект също не са малко, като от него се очаква да стане една много добра отправна точка за бъдещите планове.
Всичко това ни показва развитието, но къде е отговорът? Ако един спорт ни дава възможност да се развиваме професионално, тоест да се радваме на фенове, освен това да получаваме приходи, както и различни спонсорства, това означава ли, че е спорт? Така е във футбола, така е в баскетбола, можем да видим, че е точно така и при електронните спортове. Не си мислете, че професионалните геймъри не изпитват същото натоварване, както и не стават жертва на контузии, ако обърнете внимание на рефлексите им по време на игра, то спокойно може да забележите, че в повечето случаи трябва да работят като професионални музиканти - няма да видите скоростта, с която пръстите им танцуват по клавиатурата.
Контузиите също са често срещани, а ако си спомняте още в началото, не говорим за видео игри като за развлечение, а за професионална игра, в която всеки трябва да демонстрира най-доброто от себе си. Не бихме могли да го наречем медиен продукт, защото той все, някога се изчерпва, а приходите на тази индустрия в момента растат в геометрична прогресия, до степен, в която може много скоро да се превърнат и в основен конкурент на популярните спортове.