Растежът на Shopify продължи и през първото тримесечие, а компанията надмина очакванията на анализаторите както за приходите, така и за печалбата си. По този начин тя отслаби опасенията, че бумът на онлайн търговията, свързан с пандемията, ще си отиде внезапно след отварянето на икономиките, пише Bloomberg
Акциите на най-голямата канадска компания повишиха цената си с 10,7% в 11:06 ч. местно време в Ню Йорк.
Новите резултати са подкрепени от ускоряване на приходите на всички видове търговци в платформата на Shopify и във всички региони, твърди главният финансов директор Ейми Шапиро. Допълнителен тласък са дали и стимулите, раздадени от правителството в САЩ.
Брутната стойност на стоките, продадени в платформата е нараснала повече от два пъти до над 37 млрд. долара. Този показател е започнал да се ускорява през януари и февруари, още преди раздаването на помощите в Съединените щати, посочва Шапиро. Нещо повече, това ускорение е било по-бързо извън САЩ.
По време на пандемията най-големият въпрос пред инвеститорите на Shopify беше колко дълго ще продължи експлозивният растеж на компанията. След като първоначално намали очакванията си за първото полугодие на 2021 г., сега компанията твърди, че евентуалното забавяне на растежа на приходите може да бъде изместено още по-напред в годината, докато някои потребители се връщат към навиците си за пазаруване отпреди пандемията или харчат повече за пътувания и други услуги.
Налице са обаче ранни индикации, че всяко намаляване на разходите за електронна търговия ще бъде компенсирано чрез по-дългосрочното преминаване към онлайн пазаруване, коментира президентът на Shopify Харли Финкелстайн.
Shopify отчете значително по-високи от очакваното приходи и коригирана печалба за тримесечието. Приходите са достигнали 988,6 млн. долара, в сравнение с 470 млн. долара година по-рано. Анализаторите очакваха 863 млн. долара приходи. Коригираната печалба на акция е 2,01 долара, спрямо очаквани 77 цента на акция.
Нетната печалба е подкрепена от нереализираната печалба от 1,3 млрд. долара от капиталовата инвестиция в Affirm Holdings, която стана публична през януари.
Базираната в Отава компания твърди, че инвестира значително в експанзията си. Повечето от разходите ѝ ще бъдат направени през втората половина на годината, което ще доведе до по-ниска коригирана оперативна печалба за 2021 г. в сравнение с 2020 г., допълва Шапиро.