Водещата услуга за стрийминг на Walt Disney Co. - Disney+, надхвърли 100 милиона платени абонамента, обяви компанията във вторник, маркирайки символична победа, която подчертава как концернът е най-успешен от новите участници, опитващи се да отхвърлят доминацията на Netflix Inc.
Disney+ достигна границата от 100 милиона абоната през първите 16 месеца на дейността си. Окрилена от любимите на фенове „Мандалорецът“ и минисериала „УандаВижън“, услугата е напът да изпълни прогнозата на компанията за 260 милиона абоната до 2024 г. Компанията за последно отчете 94,9 милиона абоната към 2 януари.
Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек повтори на събрание на акционерите във вторник, че стратегията на компанията за стрийминга е негов приоритет, като отбеляза, че Disney си е поставил амбициозната цел да добавя над 100 нови заглавия към услугата всяка година. Водещата платформа за стрийминг Netflix заяви през януари, че има 203,7 милиона абоната, пише The Wall Street Journal.
Новината обаче не вдъхнови инвеститорите. Акциите поевтиняха с 2,7% в следборсовата сесия до 196,48 долара за брой, а от началото на годината отчитат ръст от 11 на сто.
Стремглавият растеж на Disney, който е по-бърз, отколкото при конкуренти като Amazon Prime Video, се дължи на подходящия избор на момент за пускането на новата услуга месеци преди ограничаването на движенията в САЩ, както и на стратегията ѝ да изпраща нови програми към услугата, ако е необходимо, така че зрителите да останат ангажирани от седмица до седмица.
Disney+ стартира с огромна библиотека от филми и телевизионни предавания, която изигра голяма роля за свързването на семействата - и въвеждаща цена от 6,99 долара на месец, значително по-евтина от другите услуги. Услугата ще започне да струва 7,99 долара за месец по-късно тази година.
Оригиналната стратегия на компанията разчита на любимите на феновете хитове като „Мандалорецът“, част от „Междузвездни войни“, чиято премиера беше през ноември 2019 г. „Когато Covid-19 затвори американските кина, Disney изпрати кино издания като „Хамилтън“ в услугата, което изигра критична роля в убеждаването на зрителите да продължат да плащат месечната си такса.
Вместо да пуска своите предавания в оскъден брой епизоди, Disney издава нови епизоди на „УандаВижън“ и други хитове седмица след седмица. Това и други предстоящи хитове на Marvel, като „Соколът и зимният войник“, се предлагат в по-големи наративи, които ще се разиграят в следващите филмови издания за кината. Производствените срокове за някои от най-очакваните предавания бяха затруднени от Covid-19, което е една от причините, поради които бъдещите кино издания като „Хамилтън“ отидоха в Disney+.
Десетките предавания и филми, които Disney планира да пусне през следващите години, се опират на любимата палитра от герои. Питър Пан, Люк Скайуокър и Моана са някои от персонажите от по-старите активи, които се почистват от прах и се преработват в рестартирания и продължения, чиято премиера ще бъде представена изключително в услугата.
Събранието на акционерите на Disney се проведе почти точно една година, след като Covid-19 пренаписа правилата на американския, но и на световния бизнес. През миналия март тематичните паркове на Disney и кината в САЩ бяха затворени в рамките на блокада, която едва наскоро започва да се разхлабва. Wall Street остава фокусиран върху плановете за стрийминг на Disney - преориентиране на компанията, което изпраща акциите на Disney към рекордно високи стойности.
Части от традиционния бизнес на Disney вероятно ще се върнат към някакъв вид нормалност през следващите месеци. Представители на Калифорния обявиха план за възобновяване през миналата седмица, който предвижда тематичният парк на компанията Disneyland да отвори при намален капацитет в края на април. Понастоящем само 45% от киносалоните в Северна Америка са отворени, въпреки че Disney отново подчерта, че очаква да пусне по кината лентата на Marvel Studios „Черната вдовица“ през май.
Пандемията спомогна за утвърждаването на Disney като стрийминг магазин в днешно време, което се доказва от ентусиазма на феновете за скорошни хитове като „УандаВижън“ и решението на компанията да пусне най-новия си анимационен филм „Рая и последният дракон“ като опция за 30 долара в услугата. „Рая“ беше на разположение в Disney+ в допълнение към кино версия, която генерира едва 8,6 милиона долара миналия уикенд. Cinemark Holdings, кинооператор номер 3 в САЩ, не показва „Рая“.
Disney проучва различни стратегии на различни пазари, за да поддържа ръста на абонатите, включително опция в някои чуждестранни територии да свърже Disney+ с повече програми за възрастни, налични в платформата ѝ Star. Инвестирайки сериозно в нови предавания и филми, Disney залага, че може да задържи абонати дори след края на популярни сериали като „Мандалорианецът“.
Сега назряват нови въпроси за бъдещето на Disney +, особено за това колко агресивно Чапек ще реши да я използва, за да разклати традиционното кино разпространение. Други традиционни студиа, като Warner Bros на AT&T Inc., решиха да преориентират сериозно своите дистрибуторски модели. В случая с Warner Bros. това означаваше пускането на цялото портфолио от кино филми на студиото през 2021 г. в неговата услуга HBO Max. Стратегиите за стрийминг на NBCUniversal на Comcast Corp. и Paramount Pictures на Viacom Inc. също предизвикват загриженост в Холивуд.
Чапек е на поста главен изпълнителен директор от малко повече от година, а неговият предшественик Робърт Айгер заяви, че ще спре да изпълнява длъжността изпълнителен председател в края на тази година. Всички 10 членове на борда на директорите на Disney, няколко от които бяха членове по време на управлението на Айгер, бяха преизбрани от акционерите във вторник.