Китай премахна 105 приложения, включително това на американската туристическа фирма TripAdvisor, от магазините за приложения в страната. Ходът е част от нова кампания за прочистване на въпросните магазини от приложения, които изглеждат склонни да разпространяват съдържание, свързано с порнография, проституция, залагания и насилие, предава Ройтерс.
Администрацията на киберпространството в Китай публикува на уебсайта си изявление, в което посочва, че приложенията са нарушили един или повече закони, но не разкрива подробности за конкретните провинения.
Въпреки опитите на Ройтерс да се свърже с офиса на TripAdvisor в Пекин, отговор не е получен.
Властите твърдят, че са започнали кампанията на 5 ноември в отговор на силната реакция от обществото срещу съдържание, което изглежда обидно. По думите им те ще продължат да регулират приложенията и да премахват онези, които нарушават закона.
Китай регулира особено строго киберпространството си и подобни наказания не са нещо необичайно, като нямат отношение към това дали приложенията са китайски или са дело на чуждестранни компании.