Salesforce осъществи поредица от придобивания, за да увеличи обхвата си, включително погълна платформата за анализ на данни Tableau Software за над 15 млрд. долара през 2019 г. и сключи по-малка сделка тази година - за доставчика на облачен софтуер Vlocity Inc. Компанията заглежда и социалните медии, не само LinkedIn, но също така проведе разговори за закупуване на Twitter Inc. през 2016 г., които пропаднаха, след като акционерите отклониха идеята.
Базираната в Сан Франциско Slack прави софтуер за незабавни съобщения, който предлага като решение на това, което според нея е претрупания и натрапчив имейл в офиса. Компнията стартира през 2009 г. като фирма за игри, наречена Tiny Speck, но се насочи към приложението за съобщения, което беше разработило за вътрешна употреба.
Някога нишов продукт, популярен сред разработчиците на технологии, Slack стана по-разпространен и тази година получи тласък, тъй като пандемията от коронавируса изпрати милиони служители в домашни офиси. Новите исталирания достигнаха 1,8 милиона през март, което е месечен рекорд. Те са нараснали с 50% тази година спрямо същия период през 2019 г. според Sensor Tower, която проследява изтеглянията на приложения.
Но за разлика от други компании за отдалечена работа, чиито акции са поскъпнали през последните месеци, като Zoom Video Communications Inc., акциите на Slack са увеличили стойността си само умерено, а това може да отвори вратата за придобиване с приемлива премия. През юни Slack оттегли насоките си за финансовите резултати за 2020 г., позовавайки се на продължаващата несигурност в хода на вируса.
Съоснователят и главен изпълнителен директор Стюарт Бътърфийлд се опитва да превърне Slack в нещо повече от комуникационен инструмент за бизнеса. Slack си партнира с други доставчици на софтуер, за да се трансформира в платформа, чрез която компаниите могат да получат достъп до разнообразни услуги, необходими за управлението на техните операции, предлагайки интерфейси за други доставчици на бизнес инструменти като Workday Inc., доставчика на облачни хранилища Dropbox Inc. и Salesforce.
Slack беше една от първите по-големи компании, които станаха публични чрез необичаен метод, наречен директно листване, при който компанията просто пуска съществуващите си акции на борса и позволява на пазара да определя цената, без инвестиционните банки да служат като пазачи.
Акциите на Slack са малко променени от дебюта им през юни 2019 г. на Нюйоркската фондова борса. Книжата на компанията приключиха сесията във вторник на ниво от 29,58 долара, в сравнение с референтната цена в директното листване от 26 долара.
Акциите поскъпнаха с около 30% в сряда следобед, след като The Wall Street Journal съобщи за възможна сделка с Salesforce, чиито акции поевтиняха с близо 5%.
Кърк Матерн, анализатор в Evercore ISI, казва пред Bloomberg, че акциите на Salesforce поевтиняват, защото това „не е правилната цел, нито точното време“.
„Въпреки че има някаква стратегическа обосновка за тази комбинация, очакваме, че повечето инвеститори ще разгледат сделката като „обхват“, за да се купи известен растеж“ през 2021 г., пише Матерн в бележка в сряда.
Бътърфийлд и шепа фирми за рисков капитал контролират по-голямата част от акциите с право на глас на компанията чрез супер акции, какъвто е случаят с много скорошни стартъпи в Силициевата долина. Японският технологичен гигант SoftBank Group Corp. контролира 11% от гласовете.
Следващата седмица Salesforce е домакин на годишната си конференция Dreamforce, която ще бъде виртуална поради ограниченията на коронавируса. Събитието за клиенти, партньори и служители ще бъде витрина за бъдещите продукти и стратегия на производителя на софтуер. Dreamforce е най-голямата софтуерна конференция в света и Бениоф ще направи своето дългоочаквано ключово обръщение в сряда.