Повече от 55% от онлайн бизнесите имат опасения относно повишения риск от измами при дигиталните трансакции. Това показва международно проучване на Paysafe сред 1100 онлайн компании, базирани в България, САЩ, Великобритания, Канада, Италия, Австрия и Германия, и 350 дружесрва, които продават предимно продукти или услуги в магазини в САЩ и Канада. Анкетата е направена между 9 и 18 септември 2020 г.
Проучването установява, че притеснение съществува и сред самите потребители. 60% от онлайн бизнесите вярват, че техните клиенти са по-загрижени от всякога за това, че могат да станат жертва на финансова измама по време на пандемията от COVID-19, като 76% вече са забелязали промяна в начина, по който потребителите плащат, а 40% търсят по-сигурни алтернативи. Конкретно за България 50% от анкетираните посочват, че има промяна в настроенията за разплащане.
На международно ниво 45% от респондентите поставят сигурността на трансакциите в Топ 3 на най-важните фактори при оценка на методите за плащане - сигурността взима предимство пред надеждността (36%), цената (34%) и лесната интеграцията (22%). Все пак 58% от онлайн бизнесите споделят, че им е трудно да постигнат баланс между подобряване на сигурността и по-доброто потребителско изживяване толкова бързо и лесно.
„Защитата от измами отдавна се възприема като основна грижа за бизнеса и потребителите, но нашето проучване сочи, че COVID-19 допълнително е изострил сетивата ни и днес сигурността е по-приоритетна от всякога. Икономическото въздействие на пандемията доведе до естествена нужда както на потребителите, така и на бизнесите, да защитят своите финанси. Заедно с това знаем, че исторически броят на финансовите измами се увеличава по време на национални и глобални кризи. Тази пандемия не е изключение“, сподели Дани Чазоноф, главен оперативен директор в Paysafe, цитиран в прессъобщение от компанията.
Според проучването на Paysafe „Изгубени в трансакциите“, проведено сред 8000 потребители през март - април тази година, защитата срещу измами (34%) и защитата на финансовите данни от измамници (32%) са двата основни фактора, които влияят на потребителите при избор на метод за плащане. Над половината от потребителите (51%) заявяват, че биха одобрили всяка мярка за сигурност, ако тя гарантира защита на данните им, дори на цената на не толкова добро потребителско изживяване.