Interactive Advertising Bureau, Bulgaria (IAB Bulgaria), Българска асоциация на рекламодателите (БАР) и Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обявиха намерение да работят за сформиране на обща индустриална структура от типа на Общо-индустриален комитет (JIC) с работно наименование BIB Digital.
Планира се BIB Digital да бъде готова не по-късно от юни 2021 г.
BIB Digital ще работи за развитие на дигиталната среда в България чрез подобряване на качеството на данните и мониторинг на трафика на българските интернет сайтове (посещаемост, демография на посетителите, рекламна динамика - рекламен мониторинг) и налагането на добри международни практики на родния пазар.
BIB Digital ще организира конкурс и ще избере доставчик на данни за мониторинг на трафика на интернет сайтове и рекламните инвестиции в дигиталните медии, не по-късно от декември 2021 г.
Трите организации препотвърждават позицията си, че са необходими активни действия за подобряване на рекламната среда в интернет и по-конкретно - ограничаване на фалшив рекламен трафик, пускане на реклами извън потребителския изглед, както и други фиктивни механизми за доставяне на реклами, които не се виждат от потребителите.
Трите организации приемат, че подобряването на потребителското преживяване и възможността брандовете да достигнат до всеки свой потенциален клиент по нов и по-ефективен начин е от съществено значение за по-нататъшното развитие на дигиталната среда в България.