Канадската фирма за електронна търговия Shopify успя да надмине прогнозите на Wall Street за приходите за третото тримесечие, след като повече компании, разполагащи с физически магазини, се регистрираха в платформата ѝ, за да отговорят на нарасналото търсене на онлайн пазаруване заради пандемията, предава Ройтерс.
Листнатите в САЩ акции на Shopify повишиха цената си с 5% преди началото на търговията.
Бумът на онлайн поръчките от потребители, прекарващи повече време вкъщи по време на пандемията, подкрепи онлайн продажбите на компаниите за електронна търговия. Това мотивира и много малки и средни компании да заложат на онлайн присъствие.
Shopify генерира приходи, като продава абонаменти на търговци, които искат да се присъединят към платформата за електронна търговия, и освен това ги таксува за обработка на разплащанията. Същевременно предлага и други платени логистични услуги.
Обемът на трансакциите на компанията е скочил със 109% до 30,9 млрд. долара в рамките на тримесечието – най-високото ниво от първичното публично предлагане на Shopify през 2015 г.
Приходите за тримесечието, завършило на 30 септември, възлизат на 767,4 млн. долара, което представлява 96% повишение на годишна база. Показателят надмина очакванията на анализаторите за 663,4 млн. долара по данни на Refinitiv.