Броят на зрителите на електронни спортове по света се очаква да достигне 495 млн. през 2020 г., сочи анализ на SafeBettingSites.com.
От тях 22,9 млн. души ще са редовни зрители, допълва проучването. Това представлява значителен ръст спрямо 2018 г., когато броят на редовните зрители беше 173 млн. души по данни на Statista.
Зрителите на електронни спортове в САЩ могат да достигнат 57,2 млн. през 2020 г., а тези в Китай – 162,5 млн.
Средният годишен темп на растеж на броя на редовните зрители ще е 11,3% до достигането на 295,4 млн. души през 2023 г. От друга страна, случайните зрители ще са 272,2 млн. през 2020 г. При тях средният темп на годишния растеж ще е 9,6% до 351,1 млн. до 2023 г.
Броят на хората, които са наясно с това какво са електронни спортове, също ще се увеличи – от 1,8 млрд. през 2019 г. до 2 млрд. през настоящата календарна година. Китай ще води по този показател, с 530,4 млн. души, които са чували за електронни спортове.
Според Statista броят на зрителите на електронни спортове в САЩ през 2018 г. е бил 25,7 млн. Според прогнозата те ще се увеличат до 46 млн. EMarketer пък очаква, че средният годишен темп на растеж ще е 10,6%, а през 2020 г. ще премине границата от 35 млн. до 2020 г. От Newzoo са още по-оптимистично настроени и прогнозират, че броят ще е 57,2 млн. за 2020 г.
Нещо повече, Северна Америка отговаря за 12% от глобалната аудитория на електронните спортове. От друга страна, Азиатско-Тихоокеанският регион държи над 50% пазарен дял. Китай води по този показател, а нейната аудитория може да достигне 162,6 млн. души тази година.
League of Legends (LoL) World Championship е най-гледаният турнир за 2019 г. По данни на Esports Charts по време на полуфинала броят на зрителите е достигнал 3,9 млн души. Финалът, проведен на 10 ноември, е записал пик от 44 млн. зрители, гледащи едновременно. В крайна сметка общият брой на гледалите състезанието е над 100 млн.