Над една трета от активните в интернет българи купуват дрехи доста често – 34% го правят поне веднъж месечно, а 29% около един път на три месеца, сочат данни от проучване на Нилсен Адмосфер България и Български национален панел сред извадка от над 500 респонденти на възраст 15+, част от онлайн потребителите в страната.
Физическите магазини за дрехи остават най-предпочитани от купувачите (за 68% от тях). Онлайн магазините са второто предпочитание – 41% от респондентите пазаруват дрехи от интернет. По-голям брой жени пазаруват онлайн (49% спрямо 33% мъже). Набавяне на дрехи втора употреба от магазина или от роднини и приятели е обичайно за една трета от запитаните
Не е изненадващо, че жените пазаруват повече модни артикули от мъжете – 43% от жените сред българското интернет население купуват дрехи веднъж месечно или по-често в сравнение с 24% от мъжете.
61% от респондентите посещават магазина, когато търсят нещо конкретно. Втората основна причина (спомената от 46% от респондентите) е, когато се забележи наличието на добра оферта (напр. на витрината). Разпродажбите (34%), нуждата да си направят подарък (33%), както и началото на нов сезон (26%) са причини, които също карат хората да си купуват дрехи.
Какво правим с дрехите, които не носим?
Въпреки че българите са доста активни в пазаруването на дрехи, те рядко изхвърлят ненужните дрехи в кофата за боклук (само 16% от респондентите правят това). Почти половината от анкетираните пазят дрехите, които вече не носят, използвайки ги за други цели у дома (напр. почистване) – 45%, като мъжете са по-склонни да правят това.
Приблизително същият брой хора (43%) дават дрехите си на свои роднини или приятели. 29% занасят дрехите до специален контейнер за текстил, а 26% ги даряват на благотворителни организации.
Реклама
Данните на Нилсен Адмосфер България за брутните рекламни инвестиции в категория „дрехи“ (включително търговци на обувки) за периода януари-юли 2020 г. сочат, че Kik е бил най-големият рекламодател с рекламен материал на стойност над 183 хил. лв. в телевизия, радио и печат.
Марката Punto се нарежда на второ място с брутна инвестиция от над 109 хил. лв., а Addict Boutique заема трета позиция тази година (с реклама в брутен размер от над 61 хил. лв., според данните).
Въпреки че Deichmann е бил водещият рекламодател за същия период миналата година, тази година заема пето място в класацията - брутната рекламна инвестиция претърпява спад от 89% спрямо предходната година.
мода