Индуцираната от пандемията на коронаворуса тенденция към работа от вкъщи даде тласък на конкурента на германския на SAP - американския Oracle през последното фискално тримесечие. През трите месеца до края на август (първото фискално тримесечие) нетната печалба на компанията се е повишила с пет процента на годишна база до 2,3 милиарда долара, както обяви тя в четвъртък в Редууд Шорс, Калифорния, след затварянето на американския пазар. Изпълнителният директор Сафра Катц нарече тримесечието “просто фантастично“.
Приходите са нараснали с два процента до 9,4 милиарда долара, водени от силния облачен бизнес. В рамките на причинената от коронаворуса криза много компании се нуждаят от допълнителни ИТ услуги, за да подкрепят служителите си, които работят от вкъщи. Като облачен партньор на процъфтяващата видео услуга Zoom Oracle извлича голяма полза от това. Тримесечните данни явно надминаха очакванията, анализаторите не очакваха ръст на продажбите.
Данните бяха приети положително на борсата. Акциите на Oracle поскъпнаха с около пет процента в следборсовата сесия.
Главният изпълнителен директор Сафра Кац прогнозира, че приходите през текущото тримесечие ще се повишат с 1% до 3% спрямо нивата им от година по-рано.
Кац и изпълнителният председател Лари Елисън се опитват да преработят бизнес модела на Oracle за новата ера на изчисленията, при която софтуерът се доставя чрез интернет, а не в кутии от дискове. Резултатите от четвъртък показват, че облачните бизнес приложения на Oracle водят по пътя към модернизирането на бизнеса, дори когато търсенето на по-старите технологии на компанията отслабва.
Последният залог на 43-годишния производител на софтуер е да се опита да придобие американските активи на платформата за видео споделяне TikTok, собственост на китайската Bytedance Ltd. Макар че двете компании заемат много различни части от технологичния пазар, сделката може да даде на втория по големина производител на софтуер в света нов силен актив като противовес на своите публични облачни услуги, които се конкурират с Amazon.com Inc. и Microsoft Corp., както и да предостави огромно количество потребителски данни, които Oracle може да продава на рекламодатели за своя бизнес за таргетирани реклами - Oracle Data Cloud. Кац отказа да коментира офертата на компанията по време на разговора с анализаторите.
След редица години, в които до голяма степен се справяше сам, Oracle подписа повече партньорства с други производители на софтуер в опит да направи своите облачни услуги по-привлекателни и полезни за корпоративни клиенти. Въпреки че загуби надпреварата за доставяне на облачни услуги на Министерството на отбраната на САЩ, партньорството на компанията с Microsoft, която също е в процес на закупуване на TikTok, означава, че един ден може да достави облачен софтуер на Пентагона.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.