Мрежата също би била атрактивен клиент за облачната услуга на Microsoft Azure. През миналата година Tiktok подписа тригодишен договор с Google за услуги на стойност над 800 милиона долара, според портала The Information. Преминаването към собствена инфраструктура обаче би било сложен и продължителен процес.
Второ, приложение като Tiktok, което има 100 милиона потребители само в Съединените щати, може отново да доближи Microsoft до потребителите. Става дума за това продукти като Windows и Office отново да се направят известни сред потребителите, които едва ли имат много допирни точки с тях в ежедневието - например тийнейджърите.
Липсата на информираност за продуктите на Microsoft сред младите потребители е „най-голямата екзистенциална заплаха“, казва Алекс Зукин, анализатор от RBC Capital. Освен това Microsoft би получи обширни данни за тенденциите и интересите на тази група потребители.
Трето, и може би най-важното: Microsoft би могла да си купи пазарен дял на изключително доходоносния пазар на дигитална реклама, който в САЩ възлиза на 135 милиарда долара. Tiktok има около 100 милиона потребители само в САЩ и продължава да расте бързо.
Анализаторът от Wedbush Securities Даниел Айвс оценява, че платформата ще генерира два милиарда долара от продажби там - рекламният бизнес все още е в начален стадий. Той смята, че в бъдеще компанията може да струва 200 млрд. долара. Поне ако Microsoft прави всичко както трябва.
Трудна раздяла
Това обаче не е толкова лесно. Например, защото има организационни предизвикателства. В момента изглежда така, сякаш групата не поема целия стартъп и трябва да създаде нови екипи и да преустрои част от софтуера преди дори да започне създаването и разширяването на бизнес модела.
Особено след като компанията обеща в своя блог след възможната сделка защита на данните от световна класа и сигурност на информационните технологии. “Това е огромно начинание, което крие риск при прилагането", подчертава анализаторът Бен Томпсън - особено след като Facebook ще направи всичко възможно през това време, за да държи конкурентите си на разстояние. Социалната мрежа безсрамно копира успешни функции: Instagram представи в сряда копирана функция за кратки видеоклипове с продукта си Reels.
Не на последно място ръководството на Microsoft ще се изправи пред големи стратегически задачи с поглъщане на Tiktok. Досега групата имаше управляем успех с продуктите за частни потребители - ще трябва да се научи на този бизнес, дори ако предоставя на стартръпа голяма независимост, подобно на ситуацията при LinkedIn и Minecraft.
В същото време модерацията на съдържанието е деликатна, оправдават се често мениджърите на Facebook, Google и Twitter. Надела от Microsoft досега е пощаден от тази дискусия. Но след тази сделка това неименуемо ще се промени.
преди 4 години Защо сделката за TikTok крие рискове за Microsoft? Още навремето китайците са донесли на американците, че техните окупатори готвят Пърл Харбър.И на Сталин донесли за нападението на Хитлер, нали и тогава са били най-многобройното племе.юМа кой да ти вярва на чайници!С'я Били Инжекцията като купи тик-так, ше вкара още чайници в системата с прозорците и они (чайниците) всичко ше знаят.... Тъй са прай! отговор Сигнализирай за неуместен коментар