Ro, американският стартъп в сферата на здравеопазването в САЩ, бе оценен на милиарди само за три години. След инжектиране на нови свежи пари в размер на 200 млн. долара, Ro сега се оценява на 1,5 милиарда долара. Компанията иска да стане Shopify за здравеопазването. Стартъпът е насочен предимно към американци без здравна застраховка, които искат медицински съвет, без да се налага да виждат лекаря в кабинета му.
Когато стартира дейност през 2017 г., водещата услуга на компанията, Roman, се фокусира върху условията, при които мъжете могат да изпитват срам при лични разговори с лекар. След като първоначално компанията продаваше продукти за косопад и лекарства за еректилна дисфункция, тя разработи редица здравни приложения и сега генерира годишни приходи от 250 милиона долара. Компанията се фокусира върху три марки: Roman е насочена към мъжете и се занимава с теми, които не биха адресирали при лична консултация с лекар от притеснение. След това Ro пусна и марка за жени, наречена Rory, която се занимава с контрацепция, и услуга, наречена Zero, която трябва да помогне на пушачите да се преборят с пристрастяването. Сега стартъпът вече пусна и услуга за доставка на лекарства, наречена Ro Pharmacy, която доставя повече от 500 генерични лекарства с фиксирана такса от 5 долара за доставка, предава CNBC.
За всяка от тези услуги младата компания предоставя на пациентите екип за отдалечена грижа. За разлика от много конкуренти от телемедицината, Ro е фокусира върху области на здравеопазването, където пациентите вероятно ще срещнат повторна нужда и може да се нуждаят от постоянна поддръжка, а не например области като еднократни инфекции на синусите или инфекции на пикочните пътища. Ro се прицелва например в хронични медицински състояния, като диабет и сърдечни заболявания, от които в момента страдат почти половината от всички американци.
Към тази седмица Ro се оценява на 1,5 милиарда долара след приключване на нов кръг на финансиране от 200 милиона долара, воден от General Catalyst. Общото финансиране нарасна до 376 милиона щатски долара, което го прави едно от най-добре капитализираните стартиращи компании в разрастващия се сектор на здравните технологии.
Ro все още не е печеливша, но продажбите ѝ растат по-бързо от обичайното за стартъпи в сектора на здравеопазването. Компанията също успя да избегне някои от скъпоструващите сложни операции, които обикновено са свързани със здравните фирми, като например сключване на сделки със застрахователи и други заинтересовани страни в бранша.
Основателите на компанията. Снимка: Ro
Компанията твърди, че е достигнала до 5 милиона взаимодействия пациент-лекар. На фона на увеличаващия се брой на американците без застраховка, Ro се обзалага, че много други са готови да плащат от джоба си за достъп до лекар.
„Искаме да бъдем първият контакт на пациентите до здравните услуги“, каза Захария Рейтано, главен изпълнителен директор на компанията. „Колкото повече сме ангажирани, толкова повече можем да повлияем на резултата си“.
За Рейтано не става въпрос само за отхапване на парче от пазара на здравеопазване в размер на 3,5 трилиона долара. Вместо това, отбелязва той, компанията иска „да обедини пациентите до точката, в която могат да използват споделеното кумулативно лостче, за да избутат обратно системата“.
Той смята, че има много много несъвършенства и неефективност в традиционните здравни грижи. Според него това е резултат от система, която таксува с произволни цени и не дава приоритет на преживяването и резултатите за пациента. Той се надява, че получавайки прозрачни цени и грижи при поискване, хората ще са все по-склонни да преминат към услуга като Ro, включително тези, които имат застраховка.