Два от китайските гиганта в електронната търговия Alibaba и JD.com са обработили продажби на стойност 136,61 млрд. долара през платформите си по време на едно от най-големите събития за пазаруване в страната, пише CNBC.
Събитието, известно като 618, защото се провежда на 18 юни, е внимателно следено за сигнали за промени в потребителските нагласи във втората по големина икономика в света, докато тя се възстановява от коронавирусната пандемия.
JD.com твърди, че обемът на трансакциите е достигнал 269,2 млрд. юана (37,99 млрд. долара). Тези данни показват общата стойност на всички поръчки на продукти и услуги, извършени през онлайн платформата, без да се отчита дали продуктите са продадени, доставени или върнати.
Това е над сумата от 201,5 млрд. юана от миналата година.
Междувременно Alibaba твърди, че при нея сумата е 698,2 млрд. юана (98,52 млрд. долара).
В Китай има две големи събития за пазаруване. Първото, 618, е започнато от JD.com. Второто – Денят на самотните сърца, който се провежда на 11 ноември, е създадено от Alibaba. Но днес и двете фирми се присъединяват към промоциите, предвид нарастващата конкуренция в онлайн пазаруването в азиатската страна.
Alibaba записа рекорден обем на трансакциите на Деня на самотните сърца миналата година – 268,4 млрд. юана. Показателят ѝ по време на 618 е над два пъти по-голям.
Рекордните данни от 618 може би сочат за възстановяване сред китайските потребители. Приходите от продажби на дребно спаднаха с 2,8% през май спрямо година по-рано, но онлайн продажбите на физически потребителски стоки нараснаха с 15,6%. JD.com и Alibaba се възползват от засиленото насочване към онлайн пазаруването в Китай.
Листнатите в САЩ акции на JD.com са повишили стойността си със 72,5% тази година, а тези на Alibaba – с 5,4%.