Facebook, Google и Twitter трябва да предоставят месечни доклади за битката си с дезинформацията, посочват двама високопоставени представители на Европейския съюз (ЕС), след като коментираха Русия и Китай и ролята им за разпространението на фалшиви новини, предава Ройтерс.
Коментарите от върховния представител на ЕС по въпросите на външната политика Жозеп Борел и заместник-председателя на ЕК Вера Йоурова подчертават притесненията на блока за наличието на твърде много подвеждащи новини за Covid-19 и опитите на чуждестранни играчи да влияят на Европа.
По думите на Йоурова фронтът, на който се борят фалшивите новини, са ваксините. Тя се позова на проучване, показващо, че желанието на германците да бъдат ваксинирани е спаднало с 20% през последните два месеца.
Европейската комисия (ЕК) заяви, че онлайн платформите трябва да предоставят месечни доклади с подробности за действията им за промотиране на авторитетно съдържание и да органичат дезинформацията за коронавируса и рекламите, свързани с нея.
Йоурова заяви още, че китайското видео приложение TikTok, което е собственост на ByteDance, ще се присъедини към доброволните правила за борба с фалшивите новини в платформата си. Подписа си под този кодекс са дали Google, Facebook, Twitter и Mozilla.
Борел описа битката с фалшивите новини като битка, при която се използват клавиатури, а не мечове.
„Чуждестранни играчи и определени трети страни, в частност Русия и Китай, са ангажирани с операции за целенасочено влияние и кампании за дезинформация в Европейския съюз и глобално“, посочва още Европейската комисия в новия си доклад.
преди 4 години Крадецът ще вика:- Дръжте крадеца! отговор Сигнализирай за неуместен коментар