Индонезия ще изисква големите интернет компании да плащат данък добавен стойност (ДДС) върху продажбите на дигитални продукти и услуги от юли тази година. Решението е част от усилията за увеличаване на приходите по време на пандемията от коронавируса, обявиха данъчните власти в страната, цитирани от Ройтерс.
От 1 юли страната ще наложи 10% ДДС върху дигитални продукти, продавани от чуждестранни интернет компании със значително присъствие на индонезийския пазар, включително стрийминг услугите, приложенията и дигиталните игри.
Преди това правителството заяви, че услугите на стрийминг платформи като Spotify и Netflix ще бъдат обект на нов данък. Нито една от засегнатите компании не е отговорила на запитването за коментар.
Продуктите и услугите, купени през Google Play на Alphabet, както и други, също ще попаднат в категорията, макар че правителството не е посочило други организации, освен Spotify и Netflix. Google не е открита веднага, за да коментира въпроса.
В момента Индонезия налага 10% ДДС върху продажбата на повечето продукти и услуги.
Страната иска да накара интернет компаниите да плащат данъци от години, а решението на наложи ДДС беше споменато още през март, когато президентът и очерта спешните мерки, които да помогнат на държавата да се справи с кризата с коронавируса.
По-рано тази седмица парламентът прие решението.
Индонезийската интернет икономика е най-голямата и най-бързо растящата в Югоизточна Азия. Очаква се тя да достигне 130 млрд. долара до 2025 г., според проучване на Google, Temasek Holdings и Bain & Company.