Кръстоносният поход на Walt Disney Co за превръщането му в стрийминг гигант започва бързо да носи плодове.
Абонатите на новата онлайн услуга Disney+ нараснаха до 28,6 милиона до началото на февруари, което предполага, че компанията, основана преди близо век, може да предизвика Netflix Inc. на препълнения пазар за онлайн телевизия. Според Bloomberg Consensus анализаторите са прогнозирали общо 20,8 милиона до края на годината.
И наистина: разходите за собствена стрийминг услуга се изплащат, въпреки че високите отделените средства за разширяване на бизнеса доведоха развлекателния гигант до срив на печалбата през последните три месеца на 2019 г., които в годишния отчет влизат като първо тримесечие за финансовата 2020 г. Приходите обаче растат с 36 процента през годината до 20,9 милиарда долара. Стойността е малко по-висока, отколкото очакваха анализаторите.
Въпреки това нетната печалба от продължаващи операции спада с 23 процента спрямо предната година до 2,1 милиарда долара за трите месеца до края на декември, заяви компанията във вторник след закриването на сесията в САЩ.
В първоначалната си реакция в следборсовата сесия акциите на Disney поскъпнаха значително с 3,6 на сто до 149,94 долара, преди да се върнат леко назад. В редовната сесия поскъпването бе от 2,4 на сто до 144,73 долара, което е нарастване с 30% за последните 12 месеца. Печалбата за първото тримесечие без отчитане на специални ефекти беше 1,53 долара на акция, надвишавайки прогнозите на анализаторите за 1,46 долара.
А инвестициите наистина се отплащат: наскоро стартираната стрийминг услуга Disney+ вече спечели 26,5 милиона абонати до края на годината - значително повече от очакваното. Прогнозите за Wall Street бяха надминати и по отношение на приходите от продажби - с увеличение от около една трета до 20,9 милиарда долара.
26,5 милиона души са се абонирали за новата стрийминг платформа на развлекателната компания само месец и половина след старта ѝ. Това е значително повече клиенти от очакваното. Експертите очакваха само 20 млн. платени абонати към края на декември. Продажбите и приходите на групата също бяха по-високи от очакваното за последното тримесечие.
Disney+ се предлага в САЩ, Канада, Австралия и Нова Зеландия от 12 ноември. Освен всичко друго, на платформата се пускат филми на Marvel, Pixar и Star Wars. В Германия и други европейски страни услугата стартира дейност на 24 март.
Възходът бележи ранен успех за главния изпълнителен директор Боб Айгър и неговия план за преоткриване на компанията. С три стрийминг услуги - Disney+, ESPN+ и Hulu, Айгър насочи мощно Disney към телевизия при поискване и далеч от конвенционалната телевизия. Но това идва на висока цена: Disney призна, че печалбата за първото тримесечие спада отчасти заради разходите за нови онлайн филми и телевизионни предавания.
Disney зареди новата услуга с почти всички свои най-популярни филми и телевизионни програми, включително „The Mandalorian“, сериал на базата на „Star Wars“ с участието на пухкавия герой, известен като Бебе Йода. Hulu, услугата за поточно предаване на компанията за възрастни, достигна до 30,7 милиона клиенти, докато ESPN+, двегодишната спортна услуга, привлече 7,6 милиона абонати – ръст от 1,4 милиона спрямо преди година.
„Аз съм изключително горд от това, което постигнахме за сравнително кратък период от време", каза Айгър в разговора с инвеститорите. "Вече сме в състояние да издържаме не само на разрушителните сили на технологиите, но и да процъфтяваме в днешната все по-динамична медийна среда".