Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос започва ПР офанзива в Индия на фона на масовата критика там.
Неговата компания ще инвестира 1 милиард долара, за да предостави на малкия бизнес достъп до онлайн бизнеса, обяви Безос на конференция на Amazon в Ню Делхи в сряда. „Динамиката, енергията, растежът. Тази страна има нещо специално", каза Безос, който носеше традиционно индийско облекло като знак на уважение към страната.
Amazon и Walmart са под силен огън в Индия. Индийските собственици на малки бизнеси смятат, че са застрашени от интернет гигантите. Те обвиняват американските корпорации, че нарушават индийските закони с високи отстъпки и дискриминират по-малките търговци. Индийският орган по конкуренция CCI започна през тази седмица процедура за разследване на твърденията.
С инвестициите Amazon иска да създаде центрове в 100 индийски града, за да помогне за изграждането на онлайн бизнес, маркетинг и логистика. Концернът очаква да успее да помогне на десет милиона индийски компании да излизат онлайн. До 2025 г. би трябвало да е възможно да се изнасят индийски стоки на стойност 10 млрд. долара годишно.
Интернет търговията в Индия процъфтява. CCI предвижда продажби от 120 милиарда долара през тази година. През последните три години темпът на растеж е бил около 50 процента всяка година.
Пазарът на онлайн търговия в Индия се очаква да нарасне до 150 млрд. долара до 2022 г. според доклад от 2018 г. на софтуерната група Nasscom и консултантската фирма Pwc India. Конкуренцията за този бързо разрастващ се сектор става все по-ожесточена, докато най-богатият човек в Азия Мукеш Амбани се подготвя да пусне JioMart - онлайн платформа за пазаруване, която директно да се бори с Amazon и Walmart.