Перу иска чуждестранните дигитални компании като Netflix, Uber Technologies и Spotify Technology да започнат да плащат данък върху приходите от продажби, които правят в страната. Това обяви ръководителят на местната агенция за събиране на данъците, цитиран от Ройтерс.
Клаудия Суарез от Националния надзор на данъчната администрация оценява, че Перу може да събере 44 млн. долара през следващата година от данъци.
По думите ѝ нейната агенция работи с финансовото министерство на страната за приемането на указ, който няма да иска одобрение от Конгреса.
Всичко това се случва в момент, в който по света се говори все повече за налагането на данъци и мита върху големите интернет компании. Вчера мораториумът върху налагането на мита върху дигиталната търговия беше удължен с шест месеца до средата на 2020 г.
Същевременно Франция е страната, която настоява в глобален мащаб да има дигитален данък, който може да засегне сериозно бизнеса на най-големите играчи от Силициевата долина, като Google и Facebook.
От страна на Съединените щати обаче продължава силното недоволство към дигиталния данък, който според властите може да се окаже пречка пред бизнеса на концерните.