Google обяви, че ще спре да позволява силно таргетирани политически реклами в своята платформа, допълнително фрагментирайки правилата на технологичните гиганти в Силициевата долина за предпазване от дезинформация, пише Wall Street Journal.
Google ще въведе забраната в рамките на седмица във Великобритания преди изборите на 12 декември. Мярката ще влезе в сила в Европейсия съюз до края на тази година, а за останалата част на света – на 6 януари, обяви компанията в публикация в блога си.
Съгласно новите условия политическите реклами могат се таргетират на база възраст, пол и местоположение на потребителите според пощенския код.
Политическите рекламодатели ще могат да показват реклама, на база на съдържанието на страницата, която потребителят разглежда. Но рекламите няма да се таргетират на база интересите на хората, изведени от сърфирането и историята на търсенето.
Новините от Google са поредните, свързани с нови политики на интернет гигантите по отношение на дигиталната реклама. Всяка от големите платформи обаче има собствен подход към проблема.
Миналия месец Facebook обяви, че повече няма да проверява фактите в рекламите от политически кампания. След това Twitter заяви, че повече няма да приема политически реклами и ще наложи рестрикции за таргетирането на свързани реклами.
„Очакваме броят на политическите реклами, по които ще предприемаме действия, ще бъде много ограничен, но ще продължим да го правим при явни нарушения“, посочи Google в блоа си.
В сряда Facebook си остави отворена вратичка за повече промени в политиките.