Американската платформа за разплащания PayPal е първата чуждестранна компания, която навлиза на китайския пазар за цифрови платежни услуги, съобщиха от компанията в понеделник. Китайската компания GoPay Information Technology обяви, че е получила разрешение от китайската централна банка да продаде 70-процентов дял на Paypal.
„Очакваме с нетърпение да работим с китайските финансови институции и технологични платформи, за да предоставим по-цялостни решения за разплащане на бизнеса и потребителите както в Китай, така и в световен мащаб", заяви изпълнителният директор на PayPal Дан Шулман в изявление в LinkedIn. Според компанията му се очаква сделката да приключи до края на 2019 г., предава Ройтерс.
Сделката е предмет на обичайните условия за приключване, поясни Paypal. След обявяването цената на акциите на PayPal се повиши с над два процента.
GoPay има лицензи за мобилни, онлайн и трансгранични платежни услуги с юани, се казва в изявлението на китайската компания. PayPal възнамерява да извърши придобиването чрез дъщерно дружество в Шанхай. Не са оповестени финансовите условия.
GoPay, известен на китайски като Guofubao, е малък китайски доставчик на плащания, който позволява на търговците да приемат плащания без кредитна карта директно от своя уебсайт. Той е засенчен от други услуги за цифрови плащания, като Alipay и WeChat Pay, всяка от които заема съответно 54 и 39 процента от китайския пазар на цифрови плащания на стойност 29 трлн. долара към края на 2018 г.
Американските компании за разплащателни услуги и кредитни карти се опитват от години да проникнат във втората по големина икономика в света и да достигнат до нарастващата средна класа и обичащите да харчат потребители. Още в началото на 2018 г. Пекин обяви, че ще отвори китайския пазар за чуждестранни цифрови платежни услуги, за да насърчи конкуренцията в банкирането на дребно.