Акциите на Match Group Inc. се изстреляха с близо 18% при следборосвата сесия във вторник, тъй като компанията отчете по-висока от очакваната печалба и приходи през последното тримесечие, предава Wall Street Journal.
Базираната в Далас компания, която оперира платформи за онлайн запознанства Hinge, Match.com, OkCupid и Tinder, отчете тримесечни приходи в размер на 498 млн. долара, което е ръст от около 18% спрямо предходната година. Тя прогнозира приходи в диапазона между 480 милиона до 490 милиона долара, а анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха 489,2 милиона долара.
За третото тримесечие компанията прогнозира приходи в диапазона от 535 млн. до 545 млн. долара.
Match поясни, че средният брой на абонатите в нейните платформи е нараснал до 9,1 милиона от 7,7 милиона преди година.
Tinder, най-популярното приложение на компанията, добави около 1,5 милиона абонати през тримесечието, което прави общия им брой 5,2 милиона. Компанията заяви, че очаква да добави над 400 000 абонати през третото тримесечие и 1,6 милиона за цялата година.
Глобалните изтегляния на приложението Hinge нараснаха повече от три пъти през второто тримесечие в сравнение с преди година, тъй като компанията заяви, че е получила силна подкрепа в големите градове в САЩ и се разпространява и в по-малки градове.
Компанията също така разширява присъствието си в Латинска Америка, Япония, Южна Корея и Индия, за да се възползва от пазар, на който според нея има 600 милиона самотно живеещи хора.
Компанията отчете нетна печалба за второто тримесечие от 128 милиона долара, или 43 цента на акция, което е спад с 3,42% спрямо сравнимото тримесечие на миналата година. Анкетирани от FactSet анализатори очакваха печалба от 40 цента на акция. Match отчете коригирана печалба преди лихви, данъци и амортизация в размер на 203,5 милиона долара, което е ръст от 15,93% спрямо същия период на миналата година.
Компанията заяви, че очаква печалбата преди лихви, данъци и амортизация да бъде между 770 млн. долара и 800 млн. долара за цялата година, в сравнение с предишните насоки от 740 млн. до 790 млн. долара. Ръководството отчита въздействието на нарастващите правни и регулаторни разходи, като френския данък за цифрови услуги, одобрен през юли, съобщи Match.
Силните резултати на компанията се появяват в момент, в който компанията за запознанства е изправена пред засилена конкуренция. Технологичният гигант Facebook Inc. заяви през април, че разширява приложението си за запознанства до общо 19 държави, заедно с функция, наречена „Secret Crush“, в която потребителите могат да изброят девет приятели или приятели на приятели, към които предявяват романтичен интерес, след което да получат известие от Facebook, ако списъците им съвпадат.
Социалната медийна компания за първи път обяви навлизането си на пазара на онлайн запознанства през миналата година, което доведе до свиване на цената на акциите на Match с 22% за ден, въпреки че по-късно тя се възстанови.
Към края на вторник акциите на Match са с ръст от 92% за последните 12 месеца.