Etsy отчете приходи за второто тримесечие, които не изпълниха прогнозите на анализаторите, след като търсенето на стоки в платформата не успя да нарасне след „слабия старт“ на годината, предава Bloomberg.
Базираната в Бруклин, Ню Йорк, компания, обяви, че приходите ѝ са нараснали с 37% до 181,1 млн. долара, в сравнение с прогнозата за 183 млн. долара.
Като се изключат някои разходи, печалбата е скочила с 43% до 38,7 млн. долара, в съответствие със средната прогноза за 39,6 млн. долара.
По време на следборсовата търговия цената на акциите на Etsy се понижи със 7 на сто.
Etsy повиши годишната си прогноза за брутния обем на продажбите. Компанията вече очаква растеж между 20 и 22%, от 18 до 21%, колкото беше обявила по-рано. Фирмата смята, че приходите ѝ ще се увеличат между 32 и 34%, или до 809 млн. долара. По-ранната прогноза беше за 32%.
Главният изпълнителен директор Джош Силвърман е натоварен с преобръщането на бизнеса на компанията през последните две години. Той заложи на инвестиции, за да подобри преживяването на купувачите в сайта и да ги мотивира да се върнат за още покупки.
Този ход е довел до по-ниски разходи за привличане на потребители.
В рамките на второто тримесечие брутният обем на продажбите е достигнал 1,1 млрд. долара, т.е. с 21% повече спрямо година по-рано. Нетната печалба е нараснала до 18,2 млн. долара от 3,3 млн. долара година по-рано.
От началото на годината цената на акциите на Etsy се е повишила с повече от 40%, след като фирмата надмина очакванията за финансовите си резултати за четвъртото тримесечие.
По-рано този месец Etsy обяви сделка за 275 млн. долара за придобиването на Reverb Holdings, онлайн магазин за използвани и нови музикални стоки. С това Etsy иска да увеличи потребителската си база. Придобиването ще я насочи към пазарен сегмент, в който тя не е позиционирана. Очаква се сделката да бъде приключена през четвъртото тримесечие на 2019 г.