Възможността да се насочва рекламата въз основа на демографски черти, минали покупки или лични интереси е може би най-голямата привлекателност на онлайн рекламата от гледна точка на рекламодателя.
За потребителите обаче таргетираните (насочените) реклами могат да бъдат болезнено напомняне, че никога не сме наистина сами в интернет. Даже може да се твърди, че насочените (или пренасочени) реклами са провалили много изненади за рождни дни, след като небрежните купувачи на онлайн подаръци са забравили да изтрият своите бисквитки след преглеждането на възможностите на подаръци на семейния компютър.
Според неотдавнашно проучване на YouGov 51% от американците смятат, че насочените реклами са неподходящо използване на лични данни, а по-възрастните американци особено много не желаят да получават насочени реклами.
Респондентите на възраст от 18 до 24 години са малко по-отворени към насочваните реклами, като 41% поясняват, че насочените реклами са удобен начин да видят интересни продукти.
Още графики можете да откриете тук.