Пол Ойър, професор по икономика от Станфорд и един от авторите на изследването, посочва, че текучеството при други работи с ниско заплащане, като например бързото хранене, също е голямо. С разширяването на Uber и Lyft текучеството ще става все по-голямо предизвикателство, изтъква Ойър. В тази икономика „всеки има проблем с намирането на работници”, казва той.
Броят на компаниите за споделено пътуване е огромен. Lyft, която оперира в САЩ и някои канадски градове, обяви, че близо 2 млн. шофьора са карали за нея в даден момент от миналата година, като повечето са работели почасово. Това представлява над 1% от цялата работна сила на САЩ. Най-големият работодател в САЩ – Walmart, има работна сила от 1,5 млн. човека. Uber, която работи в 63 държави, обяви, че има 3,9 млн. шофьори през четвъртото тримесечие на миналата година.
Uber и Lyft разшириха мрежата си от потенциални шофьори към такива, които не покриват изискваният на компаниите – колите им да са под 15-годишни и да са в добро сътояние. Двете компании имат програми за партньорство с компании за коли под наем, които дават възможност на шофьорите да наемат или лизинговат автомобили.
Uber и Lyft също така търсят начини да поддържат шофьорите си щастливи – Uber добавя плащания за дълъг престой и прекарано време в платформата, а Lyft отвори няколко шофьорски центъра с услуги.
Uber обяви в проспекта към публичното си предлагане, че иска да намали стимулите за шофьорите, тъй като се опитва да обуздае разходите си, като в резултат на това очаква неудовлетворението на шофьорите да нарасне.
В крайна сметка Uber и Lyft предвиждат заместването на шофьорите с автономни коли, макар и двете компании да заявяват, че тази технология е още далеч.
Междувременно и при двете компании над 70% от цената на пътуванията се насочва към шофьорите. Стандартното заплащане на шофьорите е базирано на пробега и времетраенето на пътуванията. Има и бонуси, като например Х пътувания на седмица за Y долари.
Дон Фишър, който кара в района на Бостън, казва, че има състезание за превозване в зоните с по-голямо търсене, какта и че цените ще растат. Той има три телефона в своята Хонда – един за Uber, един за Lyft, и един за приложение, което предсказва къде ставките ще са по-високи.
Намирането на нови шофьори е трудно в градовете с висок жизнен стандарт като Сан Франсиско. Търсенето е толкова голямо, че много шофьори на Uber и Lyft пътуват до града с часове от други населени места, като остават за няколко дни, работейки дълги смени. 91% от шофьорите на Lyft карат по-малко от 20 часа на седмица.
Хосе Ернандес живее в Бейкърсфийлд, Калифорния и един уикенд в месеца пропътува 4-часовото разстояние до Сан Франсиско или по-краткото до Лос Анджелис, където ставките са по-ниски.
Той кара за Uber и Lyft в петъчните и съботни нощи до около три сутринта, след което ляга да спи в колата си. „Много ми идва да отседна дори в мотел”, споделя той. Със спечелените 400-500 долара той се връща у дома по обед в неделя.