Германската Leica Camera е поредната чуждестранна компания, която предизвика негативна реакция в Китай заради маркетингови материали, които се смятат за "неподходящи" от властите. Този път става дума за видео, което пресъздава сцени от репресиите на китайския площад Тянанмън през 1989 г., пише Bloomberg.
Реакцията беше бърза. След като се появи в редица уебсайтове в четвъртък, в петък сутринта в Китай думата Leica на английски и мандарин беше блокирана от микроблогинг платформата Weibo за „нарушаване на законите, регулациите или правилата за общността на Weibo”.
Някои от коментиращите в социалната мрежа порицаха компанията, а други публикуваха емоджита със свещи – символ в памет на жертвите от площад Тянанмън – събитие, което Пекин е изтрил от официалната история на страната.
Петминутното видео, наречено „Ловът“ отдава почит на западните фотографи, документирали конфликтите в чужбина със своите камери Leica, дори когато животът им е бил заплашен. Въпреки че рекламата прескача в различни събития, основната линия следва фотограф, който е заснел емблематичната снимка, известна като „Tank man” - китайски протестиращ, който стои сам срещу редица от танкове.
Leica се присъединява към нарастващия списък с чуждестранни потребителски марки, които се озоваха от грешната страна на политическата и културната чувствителност в Китай. Компании от Marriot International до Delta Air Lines трябваше да се извиняват за отбелязването на Тибет и Тайван като отделни нации на уебсайта си, а италианската луксозна къща Dolce & Gabbana все още е блокирана от местните уебсайтове за електронна търговия, след като реклама, която се шегува с китайските потребители, стана много популярна миналия ноември.