Amazon.com Inc. намери нов начин да вземе парче от пазара на дигитална реклама за 129 милиарда долара, доминиран от Google и Facebook Inc. - продавайки видеоклипове в приложението за пазаруване за смартфони на гиганта в електронната търговия, предава Bloomberg.
Amazon провежда бета тестове на рекламите в приложението си за iOS от няколко месеца, твърдят хора, запознати с плана. Подобен продукт за Android на Google е планиран за по-късно тази година, поясняват източниците, които са поискали да не бъдат идентифицирани, тъй като не са упълномощени да споделят информацията публично.
Кратките видеоклипове се появяват в отговор на резултатите от търсенето в приложението за пазаруване, ценно място за рекламодателите, тъй като хората, които търсят продукти в приложението, имат по-голяма склонност да купуват, отколкото тези, които прелистват през Facebook или гледат видеоклипове в YouTube.
Amazon се очертава като бързо растящ претендент на пазара за цифрови реклами, тъй като генерира 50% от всички онлайн продажби в САЩ. Пазарният дял на Amazon в областта на цифровите реклами ще нарасне до 8,8% през тази година спрямо 6,8% през 2018 г., става ясно от доклад на EMarketer Inc. Лидерът Google ще отчете спад на дела си до 37,2% от 38,2%.
Говорител на Amazon отказа да коментира темата, а представител на Google не е бил открит веднага за коментар.
Продажбата на повече видеореклами отваря нова възможност за приходи за рекламното подразделение на Amazon, което продава най-вече пространство за лога на марки, снимки на продуктите и описания, които са еквивалентни на дигитални билбордове. Видеоклиповете са подобни на телевизионни реклами и могат да подсилят промотирането на продукти.
През тази година марките ще изразходват близо 16 млрд. долара за реклами на мобилни устройства, което е с 22,6% повече спрямо сумата от 2018 г., става ясно от доклад на EMarketer. Рекламодателите пренасочват разходите си, за да следват нарастващия брой хора, които гледат видеоклипове на мобилни устройства, и правят кратки видеоклипове, за да се харесат на хората в движение. Такива реклами са често срещани в YouTube и във Facebook.
В продължение на години Amazon се въздържа от продажбата на рекламно пространство на сайта си, за да не наруши комфорта на пазаруването. Вместо това той използва цени, описания на продукти и потребителски ревюта, за да определи кои продукти са най-изявени на страницата. Сайтът е все по-често платформа за разплащания между две страни, като горната част на страницата е посветена на най-високата цена, промяна, която помогна за увеличаване на печалбата на Amazon.
Преди две години Amazon започна да добавя към сайта повече видеосъдържание, свързано с продуктите, за да попречи на купувачите да се обърнат към YouTube и Instagram, за да гледат видеодемонстрации и препоръки от инфлуенсъри, каквито не намират на Amazon. Много от тези видеопостове на други платформи имат връзки към сайтове, различни от Amazon, където купувачите могат да купуват продукта.
Последният ход е продължение на усилията за поставяне на повече продуктови видеоклипове на платформата. Amazon изисква рекламен бюджет от 35 000 долара с цена от 5 цента на преглед за пускане на реклама за 60 дни, твърди източник. Цените могат да варират според категорията и не всеки плаща фиксирана ставка, казва друг източник.
Продажбата на видео реклама на смартфони разширява продукта, разработен от Amazon за собствените си устройства, като стрийминг устройството Fire TV и четците Kindle, към устройства, които не са разработени от Amazon, като смартфоните на Apple, каквито повече хора използват, за да пазаруват, казва Колин Колбърн, анализатор във Forrester Research.
„Те разгръщат тези нови преживявания бавно, за да видят дали това няма да прекъсне пазаруването и да видят дали това е нещо, което рекламодателите ще искат“, каза той. „Това създава нов формат за тях и нов начин за продажба на място на платформата“.