Не е тайна, че американският технологичен гигант Google обича да изпитва ефективността на всичко - от поставянето на рекламни блокове на страниците с резултати от търсенето до цвета на буквите си. Това компанията прави с помощта на тестове на фокус групи, на които се показват различни версии на уеб сайт, a Google следи кои от тях всъщност се представят по-добре.
Leanplum е българо-американска компания, която иска да направи мобилния маркетинг по-умен, използвайки именно тези похвати на Google. Това разказа Момчил Кюркчиев, съосновател на Leanplum, в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Бойчо Попов.
“Идеята на компанията е да създаде следваща генерация маркетинг технология, която да доведе до нов вид маркетинг, който е по-мобилно центриран и по-личен”.
Кюркчиев разказа, че стартъпът ще се насочва постепенно и към китайския пазар.
“Стратегически погледнато основният пазар на компанията е мобилният, а Китай е най-големият... Пазарът в азиатската страна предлага много възможности, проблемът е, че той изисква компания, която да е разположена там и да оперира на място”.
Гостът коментира и различията между западните и азиатски технологични компании.
“В западния свят сме свикнали да ползваме различни видове услуги от различни компании. В Азия едно приложение предлага доста услуги... Много от компаниите са мобилни в Азия, тъй като има едно огромно количество потребители, които за пръв път са ползвали интернет само на мобилно устройство. На запад вече има наслагване на технологии”.
Вижте повече във видео материала.