Киберпонеделникът е напът да отбележи рекордни продажби от 7,9 млрд. долара в САЩ, след като милиони купувачи се втурнаха към намаленията на стоки от всякакъв вид - от конструктори Lego до широкоекранни телевизори, информира Ройтерс, цитиран от БТА.
Събитието набра сила в късните часове на вчерашния ден, когато потребителите от Западното крайбрежие на САЩ започнаха да търсят изгодни оферти след работа, а тези на Източното крайбрежие направиха последни покупки, преди да си легнат. Това сочат данни на компанията Adobe Analytics, която отчита трансакциите на 80 от 100-те най-големи търговци на дребно в САЩ.
Според прогноза на Adobe от късните часове на вчерашния ден продажбите ще надхвърлят със 100 млн. долара оценките, направени по-рано през деня.
"Много купувачи изчакваха да направят определени покупки, като се очаква три вечерни часа да ни донесат толкова приходи, колкото средно цял един ден", посочва Тейлър Шрайнър, директор на Adobe Digital Insights.
Търговските гиганти Target Corp. и Amazon вдигнаха всички бариери, предлагайки безплатна доставка без определена минимална стойност на покупката и бомбардирайки клиентите с промоционални имейли.
Продажбите на компаниите са се повишили с 20 процента спрямо миналата година към 7 часа вечерта източно време, включително поръчките, направени през мобилни телефони, отчита Adobe Analytics.
На Уолстрийт инвеститорите изразиха ентусиазма си и акциите на търговците на дребно поскъпнаха.
В друга оценка MastercardSpendingPulse прогнозира 25-процентов скок на онлайн продажбите до поне 3 млрд. долара, основавайки се на продажбите през платежната система на Mastercard и оценка за други форми на плащане като кеш и с чекове.
Прогнозите за САЩ все пак бледнеят в сравнение с Деня на самотните сърца на Alibaba, когато по-рано този месец китайският гигант продаде стоки за 30,7 млрд. долара.