Българската компания 15toGO е спечелила второто място в първата надпревара за стартъпи TravelForward, част от World Travel Market - B2B събитие за туризъм в света, което се провежда в Лондон и е посещавано от над 60 хиляди души годишно.
Конкурсът е спонсориран от Amadeus и неговата цел е да представи най-иновативните стартъпи в туристическия бранш. Георги Златков, съосновател и главен стратегически директор на 15toGO, имаше 6 минути да представи проекта пред високопоставено жури и да гo убеди, че приложението е следващата голяма стъпка за груповите пътувания.
Забележителното признание спомага на компанията да докаже многобройните качества на продукта, който тя развива от над 8 месеца, и засили интереса на няколко туристически гиганта към него.
Идеята на15toGO е на двама заклети пътешественици – Петър Лозанов и Тодор Геровски, които преди няколко години опитват да организират група за поредното приключение. Въпреки множеството си контакти двамата срещат трудности да намерят достатъчно приятели за плаване с яхти в Гърция. Това ги кара да осъзнаят, че различните интереси, липсата на свободно време и бюджетът за пътешествия ограничават кръга от възможности за намиране на съмишленици, с които да споделят пътуването си.
Във 15toGO всичко започва с намирането и свързването на хора с общи интереси, сходства в желанията да посетят дадена дестинация или във вече посетените държави. Когато потребителите използват бутона Travel with Me (Пътувай с мен), те предлагат „приятелство с цел пътуване“, като в платформата за това се използва изразът travelship (от англ. travel – пътувам, и friendship – приятелство). Колкото повече хора приемат поканите, толкова по-голяма мрежа от пътешественици създава съответният потребител. Щом членовете на неговата мрежа резервират или маркират дадено пътуване като желано, той получава известие за това и може да се присъедини към тях.
Идеята на проекта е да бъде платформата, която предоставя възможността за crowdsourcing при груповото пътуване. Това означава, че ако потребителят е сред първите 15 пътешественици, направили резервация за дадена оферта, той би могъл да получи паричен бонус при постигането на повече от 15 резервации за същата оферта. Така за първите, закупили дадено преживяване, ще съществува възможността да платят по-малко, а дори и да пътуват безплатно.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
България с все повече реални примери за работеща кръгова икономика
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Издадоха червена бюлетина на заподозрения за изчезването на 25 кг злато и 55 кг сребро от съд в Истанбул
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш