Акциите на Netflix обикновено се колебаят значително след тримесечен отчет, а това тримесечие не е изключение. Акциите се изстреляха след обявяването на данните до 405 долара за брой, като пазарната капитализация на компанията достигна тази на Comcast Corp. - най-големия доставчик на кабелни услуги в САЩ, и на Walt Disney Co., най-голямата в света развлекателна компания.
„Това беше изненадващо добро тримесечие, което хвана неподготвена голяма част от финансовата общност", казва Джим Найл, старши анализатор във Forrester Research Inc. „Дори американските данни са по-добри, отколкото си мислех, че ще бъдат. Това са много добри резултати за този зрял пазар".
Конкурентите отдавна коментират, че Netflix може да харчи огромни суми, без да се налага да печели пари. Въпреки че дружеството отчита нетна печалба, то изразходва повече, отколкото печели, и често взема заеми, за да финансира програмния си бюджет.
Netflix е изхарчила почти 7 млрд. долара за съдържание през първите девет месеца на годината и планира да увеличи инвестициите си през идните години. Въпреки че повечето от тези средства продължават да са за лицензи от други компании, оригиналните програми представляват все по-голям дял.
Компанията е близо до закупуването на производствено съоръжение в Албакърки, Ню Мексико, а отскоро нае втора офис сграда в Холивуд.
Netflix промени икономиката на платената телевизия, като предлага на клиентите хиляди филми и програми по заявка срещу месечна такса, която е част от цената на многоканален кабелен или сателитен пакет. Броят на хората, които плащат за кабелни или спътникови услуги, намалява през последните години, влошавайки резултатите на най-големите медийни компании в света и предизвиквайки вълна от сливания.
Медийните компании, които някога продаваха програмите на Netflix за стотици милиони долари, сега изграждат свои собствени услуги по заявка, за да се конкурират с услугата. Disney и AT&T Inc., компаниите майки на Warner Bros. и HBO, се стремят да представят нови услуги през следващата година - след като приключиха придобиванията на други компании на обща стойност 160 млрд. долара.
58-годишният Хейстингс не се притеснява от конкуренцията.
„Това ще направи пазара вълнуващ за нас, ще е чудесно за потребителите и невероятно за продуцентите", каза той. „Играта започва."