Американската услуга за стрийминг Netflix Inc. се разраства дори по-бързо, отколкото прогнозираха дори най-бичи настроените ѝ фенове на Wall Street, успокоявайки съмненията за глобалните си перспективи и изпращайки цената на акциите си в стратосферата.
След колебливо препъване при предишните си резултати най-голямата платена онлайн телевизионна мрежа в света добави през третото тримесечие много повече абонати, отколкото очакваха анализаторите. Netflix също така излезе с оптимистична прогноза за текущите три месеца, като заяви, че планира да добави общо 28,9 милиона клиенти през тази година, което би било нов рекорд за 21-годишната компания.
Резултатите ще удължат периода на Netflix като един от най-добре представящите се компоненти на Wall Street, което дава на компанията свободата да изразходва повече пари за оригинално съдържание. Netflix превърна ръста на абонатите си в огромни печалби за инвеститорите. Дори преди отчетеното повишение във вторник акциите бяха поскъпнали с 80% от началото на тази година.
„Има много голям ръст в поточното видео развлечение, ще се съсредоточим върху това още дълго време", каза главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс по време на предварително интервю с анализатори.
Netflix регистрира 6,96 милиона нови клиенти през третото тримесечие, като така общият им брой се увеличава до 137,1 милиона. Това изстреля акциите със 17% нагоре в следборсовата сесия, предава Bloomberg. Прогнозата на компанията за тримесечието бе за 5 млн. нови абонати.
Netflix не крие формулата си за успеха. Тя инвестира милиарди долари в оригинално съдържание и използва тези нови телевизионни предавания и филми, за да привлече абонати. Базираната в Лос Гатос, Калифорния, компания за стрийминг пусна рекордните 676 часа оригинално съдържание през третото тримесечие, показват данни на Cowen & Co. Това отбелязва първия път, когато то надхвърля 500 часа в дадено тримесечие.
Сред тях са нови сезони на драмата „Озарк" и анимираната комедия "BoJack Horseman", както и нови серии на "Ненаситен" и "Манияк".
Netflix никога не посочва кои са най-успешните предавания и филми. Компанията не предоставя данни за телевизионните програми, като твърди, че ръстът на абонатите ѝ демонстрира популярността на развлеченията.
И все пак компанията признава една силна страна: Индия, където току-що пусна първите си оригинални сериали "Sacred Games" и "Ghoul." Тези филми са направили Netflix „по-местен, по-подходящ" за местните потребители, каза по време на разговора с анализаторите главният директор по съдържанието Тед Сарандос.
Индия вече е един от най-големите пазари за YouTube, главен конкурент на Netflix. Страната крие голям потенциал и за Netflix. Това е втората по население страна в света, а стотици милиони жители сега имат достъп до интернет.
Международните територии остават ключът към бъдещето на компанията и са представлявали 84% от новите клиенти на Netflix през третото тримесечие. Netflix не разбива данните за потребителите си по пазари, с изключение на САЩ, въпреки че повечето анализатори са съгласни, че Великобритания, Бразилия, Канада и Мексико са сред най-големите пазари за компанията.
В САЩ, където Netflix вече може да претендира за почти половината от домакинствата като потребители, компанията очаква да добави 1,8 милиона нови клиенти през това тримесечие, а общият брой на абонираните домакинства да достигне 60,3 милиона. netflix
Новите клиенти са помогнали за увеличението на печалбата повече от три пъти до 89 цента на акция, надхвърляйки средната стойност при прогнозите на анализаторите за 68 цента на акция. Приходите от продажби са нараснали с 34% до 4 млрд. долара, отговаряйки на прогнозите на Wall Street. Като цяло Netflix добави с почти 2 млн. повече абонати, отколкото бяха очакванията на Wall Street за 5,09 млн. нови клиенти.
Компанията очаква да регистрира 9,4 милиона нови абонати това тримесечие, далеч над 7,18 милиона, колкото са средните прогнози, събрани от Bloomberg.