Предложенията на Google за увеличаване на конкуренцията в онлайн пазаруването дават резултат, заяви еврокомисарят по въпросите на конкуренцията Маргрете Вестагер, като намекна, че компанията може да избегне нови глоби, съобщава Ройтерс.
Миналата година търсачката предложи да позволи рекламите на конкуренти в сравняването на цените да се появяват в началото на страницата с резултатите от търсенето, давайки им шанс за равно съревнование. По този начин компанията искаше да успокои регулаторите, след като Европейската комисия (ЕК) й наложи рекордна глоба от 2,4 млрд. евро (2,8 млрд. долара) заради благоприятстване на собствената си услуга.
Google е внесла втори доклад за напредъка си в края на септември, а ако не се съобрази с правилата на ЕС в областта на конкуренцията, е застрашена от глоби в размер до 5% от средния й дневен глобален оборот.
Вестагер обаче заяви, че е установила още по-голямо подобрение след първия доклад на Google през юни, който показа, че някои от конкурентите на компанията са се възползвали от действията й.
„Получихме нов доклад за съобразяването с правилата на ЕС…и виждаме подобрения в цифрите, но продължаваме да наблюдаваме много внимателно и все още не сме взели решение“, каза Вестагер.
Някои конкуренти във Великобритания, Франция, Германия и САЩ обаче твърдят, че въведените промени от Google не са достатъчни и еврокомисарят заяви, че е наясно с тези оплаквания.
„Силно съм заинтересована от мнението на някои от останалите услуги за сравняване на цените. След като се срещнах с някои от тях, за нас възникнаха нови въпроси“, посочи тя.